"לרגל עיד אל-פיטר: ישראל החלה ביישום הבנות הרגיעה ברצועה"

גורמים פלסטינים מסרו לעיתון "אל-קודס" המתפרסם במזרח ירושלים חומרים שהיו אסורים לשימוש זה 12 שנה, בהם חוטי פלדה המשמשים לדיג, הוכנסו לעזה. וטענו כי לאחר החג יבוצעו הקלות נוספות

גורמים פלסטינים מסרו היום (ראשון) לעיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי הרשויות בישראל התחילו להכניס בפועל חלק מהחומרים שהיה אסור להכניס לרצועת עזה מזה 12 שנה בגלל שנעשה בהם "שימוש כפול" - זאת במסגרת יישום הבנות הרגיעה. הקלות נוספות יבוצעו לאחר עיד אל-פיטר, החג המסמל את סיום תקופת צום הרמדאן.

כמו כן, המקורות הבהירו כי ישראל הכניסה אתמול והיום לרצועה חוטי פלדה, אשר בהם עושים שימוש הדייגים בעבודתם בים, ובימים הקרובים יוכנסו חומרים נוספים שהיה אסור להכניסם. נזאר עיאש, נציג הדייגים הפלסטינים בעזה, מסר לעיתון כי הוכנסו 20 גלילים של חוטי פלדה – כשכל גליל מגיע לאורך של 500 מ', חצי מהכמות שהוסכמה.

עוד טענו הגורמים כי בתקופה שלאחר עיד אל-פיטר, המסמל את סיום תקופת צום הרמדאן, יבוצעו הקלות רבות ויוכנסו חומרים נוספים, אשר עד כה היה אסור להכניסם לרצועה. על פי הדיווח, המתווכים הודיעו לתנועת חמאס כי חלק מהבנות הרגיעה, בהן סוגיית קו החשמל בהספק 161 ואט ופרוייקטים אחרים בתמיכה בינלאומית ובחסות ומעקב של האו"ם, ייושמו לאחר עיד אל-פיטר.

לכתבות נוספות בנושא: 

ארבעה ימים לאחר שצומצם: צה"ל הגדיל שוב את מרחב הדיג בעזה

בעקבות בלוני התבערה: ישראל צימצמה את מרחב הדיג ברצועת עזה

"חלק מהמדיניות למניעת הידרדרות ברצועת עזה": הורחב מרחב הדיג

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190529-0842' autoplay='0' credit='משה ברוכי, קק"ל' desc='נזקי השריפה ביער בארי' kid='1_l5hl9hl5' duration='31'']

ביום רביעי שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר שטח ישראל וארבעה ימים בלבד לאחר שהוגדל המרחב ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. אתמול פרצו שתי שריפות ביער בארי שנגרמו כתוצאה מבלונים שהופרחו מהרצועה. בזירה פעלו צוותי כבאות, עובדי קק״ל וכוחות צה״ל.

בתחילת שבוע שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת המרחב, נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, הבהיר אבו רוקון כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו.

יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים שביצעו היום
יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים שביצעו היום | צילום: החדשות 13

לפני כשבוע וחצי, צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים. ההחלטה התקבלה גם כן בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב. יומיים לפני כן, הוגדל מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

נזקי השריפה ביער בארי
נזקי השריפה ביער בארי | צילום: משה ברוכי, קק״ל