בשל הפרחת בלוני תבערה: צומצם מרחב הדיג בעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הקטנת המרחב בו יכולים הדייגים של עזה לפעול לעשרה מיילים ימיים. זאת, ארבעה ימים בלבד לאחר הגדלתו

זמן צפייה: 00:18

המתיחות דרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר (רביעי) על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר שטח ישראל וארבעה ימים בלבד לאחר שהוגדל המרחב ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. אתמול פרצו שתי שריפות ביער בארי שנגרמו כתוצאה מבלונים שהופרחו מהרצועה. בזירה פעלו צוותי כבאות, עובדי קק״ל וכוחות צה״ל.

ביום שבת, עת הודיעה מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת המרחב, נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, הבהיר אבו רוקון כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו.

לכתבות נוספות בנושא: 

ארבעה ימים לאחר שצומצם: צה"ל הגדיל שוב את מרחב הדיג בעזה

בעקבות בלוני התבערה: ישראל צימצמה את מרחב הדיג ברצועת עזה

"חלק מהמדיניות למניעת הידרדרות ברצועת עזה": הורחב מרחב הדיג

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190529-0842' autoplay='0' credit='משה ברוכי, קק"ל' desc='נזקי השריפה ביער בארי' kid='1_l5hl9hl5' duration='31'']

ביום רביעי שעבר צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים. ההחלטה התקבלה גם כן בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב. יומיים לפני כן, הוגדל מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

בתוך כך, כמות המפגינים ביום שישי האחרון על גדר הגבול הייתה נמוכה יחסית. לעימותים הגיעו כ-4,000 פלסטינים - נתון נמוך בהשוואה לחודשים האחרונים. זאת, בשל תנאי השרב השוררים באזור. 16 מפגינים נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל - כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה. על פי ההודעה, הפצועים נפגעו משאיפת גז ומכדורי גומי שנורו ע"י כוחות צה"ל.

נזקי השריפה ביער בארי
נזקי השריפה ביער בארי | צילום: משה ברוכי, קק״ל

במקביל, ביום שישי פרצה שריפה בשטח פתוח בסמוך למושב יכיני שבמועצה האזורית שער הנגב - כתוצאה מבלון תבערה. צוותי כיבוי השיגו שליטה על השריפה, ופועלים לכיבויה. בתום הערכת מצב החלו כוחות משטרה לפנות את הקו הראשון של המושב, אך תוך זמן קצר הורשו התושבים לחזור לבתיהם. סך הכל פרצו היום שלוש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.

נזקי השריפה ביער בארי
נזקי השריפה ביער בארי | צילום: משה ברוכי, קק״ל
בלונים שנחתו בקיבוץ שבגזרת מועצה אזורית שער הנגב
בלונים שנחתו בקיבוץ שבגזרת מועצה אזורית שער הנגב | צילום: זיו וולק רבש"צ נתיב העשרה
שריפה בעקבות בלוני תבערה באשכול
שריפה בעקבות בלוני תבערה באשכול | צילום: החדשות 13