"חמאס חידש את מלאי הרקטות - לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה"

גורמים במערכת הביטחון הישראלית סיפרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי לארגון ולג'יהאד האסלאמי יש כעת כ-10,000 רקטות. השליח האמריקני למזה"ת: "הם ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים"

זמן צפייה: 00:53

חמאס חידש את מלאי הרקטות שלו לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה האחרונה – כך דווח אתמול (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים במערכת הביטחון הישראלית. לדבריהם, באמצעות הברחות וייצור עצמי, לארגון ולג'יהאד האסלאמי יש כעת כ-10,000 רקטות.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב לדיווח ואמר: "איומי הטרור של חמאס נמשכים, כשטענו ש'האזור לא ייהנה מרגיעה כל עוד האויב (ישראל) נמצא על אדמות פלסטיניות וכל עוד עזה נצורה'. חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים ברצועה". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"לרגל עיד אל-פיטר: ישראל החלה ביישום הבנות הרגיעה ברצועה"

בשל הפרחת בלוני תבערה: צומצם מרחב הדיג בעזה

באמצעות שעון חכם: המערכת החדשה שתעביר מודיעין ללוחמים ביו"ש

דייג פלסטיני בנמל בעזה
דייג פלסטיני בנמל בעזה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הבוקר הוחלט להגדיל את מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים - זאת לאחר שביום רביעי שעבר המרחב צומצם לעשרה מיילים ימיים כתגובה לשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל.

ביום ראשון דווח כי במסגרת יישום הבנות הרגיעה, הרשויות בישראל התחילו להכניס בפועל חלק מהחומרים שהיה אסור להכניס לרצועת עזה מזה 12 שנה בגלל שנעשה בהם "שימוש כפול" - כך מפי גורמים פלסטינים לעיתון "אל-קודס" היוצא לאור במזרח ירושלים. הקלות נוספות יבוצעו לאחר עיד אל-פיטר, החג המסמל את סיום תקופת צום הרמדאן.

סירות דיג מול חופי עזה (ארכיון)
סירות דיג מול חופי עזה (ארכיון) | צילום: רויטרס

כמו כן, המקורות הבהירו כי ישראל הכניסה בסוף השבוע לרצועה חוטי פלדה, אשר בהם עושים שימוש הדייגים בעבודתם בים, ובימים הקרובים יוכנסו חומרים נוספים שהיה אסור להכניסם. נזאר עיאש, נציג הדייגים הפלסטינים בעזה, מסר לעיתון כי הוכנסו 20 גלילים של חוטי פלדה – כשכל גליל מגיע לאורך של 500 מ', חצי מהכמות שהוסכמה.

עוד טענו הגורמים כי בתקופה שלאחר עיד אל-פיטר, יבוצעו הקלות רבות ויוכנסו חומרים נוספים. על פי הדיווח, המתווכים הודיעו לחמאס כי חלק מהבנות הרגיעה, בהן סוגיית קו החשמל בהספק 161 ואט ופרוייקטים אחרים בתמיכה בינלאומית ובחסות ומעקב של האו"ם, ייושמו לאחר החג.