כ-100 מאובחנים ביום: התפרצות קורונה בבסיס הטירונים של כפיר

בבסיס, אשר נמצא בבקעת הירדן, התגלו ביממה אחת יותר ממאה נשאים של הנגיף - 400 נשלחו לבידוד; נכון להיום, 1,164 חיילים, משרתי קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה - 2 מהם במצב קשה

זמן צפייה: 03:51

מגפת הקורונה: יותר ממאה חיילים המשרתים בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר, אשר ממוקם בבקעת הירדן, התגלו ביממה האחרונה (שלישי) כנשאים של נגיף הקורונה. בשל כך, כ-400 חיילים נשלחו לבידוד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך השבועות האחרונים התגלו כ-100 חיילים חיוביים לנגיף הקורונה בבא"ח כפיר. החיילים מפונים לכפר המחלימים. האירוע מטופל ומתוחקר על ידי המפקדים בהתאם לנהלי חיל הרפואה וצה"ל, תוך דאגה לבריאות החיילים והמשרתים בחטיבה".

בתוך כך, בצה"ל עדכנו כי נכון להיום, 1,164 חיילים, משרתי קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה. מצבם של הרוב קל - אולם שניים מהם במצב קשה. כמו כן, כ-10,867 משרתים נמצאים בבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסעיף שבגינו תיחקר גמליאל אם תיפתח חקירה: הפרעה לעובד ציבור

זוכי פרס נובל לפיזיקה: שלושה חוקרי גלקסיה ומבנה חורים שחורים

"אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע": טראמפ שוחרר מבית החולים

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

ביום חמישי, דובר צה"ל הדי זילברמן הגדיר את המאבק בנגיף הקורונה כמשימתו העיקרית של צה"ל, בהובלת פיקוד העורף. כחלק מהסיוע למרחב האזרחי, הודיע זילברמן כי צה"ל יקים שתי מחלקות קורונה לטיפול באזרחים בבית החולים רמב"ם.

במחלקות שיוקמו יטופלו חולי קורונה במצב בינוני. כוח האדם יורכב מחיילים בחיל הרפואה, והציוד של החיל ישמש כהשלמה לציוד של בית החולים. זילברמן התייחס גם למפקדת "אלון", היחידה שמבצעת את החקירות האפידמיולוגיות, ואמר כי בכוונת הצבא לגייס בקרוב עוד 1,100 חוקרים.