הגדלת מערך החקירות והקמת מחלקות קורונה: מאבק צה"ל בנגיף נמשך

לפי דובר צה"ל, כ-9,000 חיילי סדיר ומילואים מסייעים למלחמה במגפה. בין היתר, בצבא נערכים לגיוס 1,100 חוקרים נוספים ובוחנים סיוע למערכת החינוך. "קשה לומר שהסיוע באכיפה אפקטיבי"

זמן צפייה: 00:22

בעקבות הזינוק בנתוני התחלואה, דובר צה"ל, הדי זילברמן, הגדיר היום (חמישי) את המאבק בנגיף הקורונה כמשימתו העיקרית של צה"ל, בהובלת פיקוד העורף. כחלק מהסיוע למרחב האזרחי, הודיע זילברמן כי צה"ל יקים שתי מחלקות קורונה לטיפול באזרחים בבית החולים רמב"ם.

במחלקות שיוקמו יטופלו חולי קורונה במצב בינוני. כוח האדם יורכב מחיילים בחיל הרפואה, והציוד של החיל ישמש כהשלמה לציוד של בית החולים. זילברמן התייחס גם למפקדת "אלון", היחידה שמבצעת את החקירות האפידמיולוגיות, ואמר כי בכוונת הצבא לגייס בקרוב עוד 1,100 חוקרים. "אנחנו עומדים היום על 1,700 חוקרים בכל המדינה, ואנחנו צפויים לעלות ל-2,800 חוקרים עד אמצע נובמבר".  בימים הקרובים, צפוי להיקלט רובוט נוסף שעתיד להגדיל את מספר הבדיקות.

כתבות נוספות בחדשות13 >>

פרקליטי נתניהו ביקשו לדחות את מועד הגשת התשובה לכתב האישום

ישראל ולבנון מאשרות: נפתח במשא ומתן על קביעת הגבול הימי

גמזו: "40% מהמאומתים חרדים; אם אדלשטיין יבקש שאשאר – אשקול"

חיילי פיקוד העורף בזמן הקורונה
חיילי פיקוד העורף בזמן הקורונה | צילום: דובר צה''ל

כ-9,000 חיילי סדיר ומילואים מסייעים למלחמה במגפה, בהם כ-3,500 שמתגברים בפיקוד העורף, וכ-3,000 אנשי מילואים ביחידות השונות 1,000 חיילים מסייעים למשטרה בפיקוח על ההנחיות במרחב האזרחי. "קשה לומר שהסיוע באכיפה אפקטיבי", טען זילברמן והוסיף: "לכן ההירתמות של הציבור היא כלל מפתח לצורך יעילות המפקדה". עוד הודיע זילברמן על קיומה של סדנה מטכ"לית, בהובלת סגן הרמטכ"ל, שמטרתה ללמוד כיצד ניתן לשפר את פעילות צה"ל בסיוע למאבק בקורונה.

השבוע צה"ל קיבל החלטה להוציא לפועל את תרגיל המטכ"ל היחיד שנקבע השנה, והוא עתיד להתחיל בנובמבר. בהתאם להחלטת כוכבי, התרגיל צומצם ל-1,500 משרתי מילואים. עם זאת, צה"ל הוציא הודעה על ביטול תעסוקות המילואים על מנת לצמצם את המגע עם המרחב האזרחי.

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

נכון להיום, ישנם 1,016 משרתי חובה וקבע מאומתים לנגיף הקורונה, כולם במצב קל. חלקם שוהים בביתם והיתר בכפרי מחלימים. כ-13,500 חיילי צה"ל נמצאים בבידוד. עקב כך, כזכור, בצה"ל החליטו להחמיר את הנהלים והודיעו על עוצר יציאות של עד חודש ללוחמים ולהכשרות.