גמזו: "40% מהמאומתים חרדים; אם אדלשטיין יבקש שאשאר - אשקול"

הממונה על המאבק בקורונה התייחס לנתוני התחלואה הגבוהים והצהיר כי בקרוב צפויה מגמת ירידה במספר הנדבקים, בעקבות השפעות הסגר. לדבריו, "הסגר היה נדרש - רואים בצורה ברורה פחות מגעים"

זמן צפייה: 01:16

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס היום (חמישי) לנתוני התחלואה הגבוהים, לאחר שנרשם שיא שלילי חדש של כ-9,000 נדבקים חדשים ביום.  "היו לנו חדשות לא טובות של כמות התחלואה במגזר החרדי - 40% מהמאומתים הם חרדים. זה מטריד אותנו", הצהיר גמזו בתדרוך.

לדבריו, הוא לא הופתע ממספר הנדבקים הגבוה, והסביר זאת בכמות הבדיקות הנמוכה שבוצעה במהלך סוף השבוע האחרון ויום הכיפורים. עוד הוסיף כי "אנו מצפים להפחתה של התחלואה, אחרי השיא של תחילת סגר. נצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות ולראות אם מתחילה המגמה שאנו מצפים לה".

"ברור שהסגר היה נדרש", הצהיר גמזו. "זה אמצעי שכולכם יודעים שלא רציתי אותו, אך ההחלטה הייתה נכונה. רואים בצורה ברורה על פי המדדים שיש פחות מגעים. אין ספק שהפרות המוניות מגדילות את הסגר - כל מי שחושב שנסיים את הסגר ויהיה אפשר לעשות חתונות או כל מיני התקהלויות אחרות, אז לא, זה לא הזמן".

עוד בחדשות 13:

שיא שלילי חדש: 8,919 נדבקים אובחנו אתמול – 810 חולים קשים

סגן שר הבריאות: נכשלנו בטיפול לפי אזורים – החרדים הפעילו לחץ

"הצדקת הגבלת טיסות: שוויון בין מי שיכול לקנות כרטיס ומי שלא"

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: לע''מ

עוד התייחס הפרויקטור לסיום תפקידו הצפוי ב-1 בנובמבר: "אם אלדשטיין יבקש שאשאר אשקול את זה - אבל אני רוצה לעמוד בכך ולחזור ב-1.11 לאיכילוב". על האפשרות שמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ימלא את תפקיד הפרויקטור, אמר: "בר סימן טוב הוא חברי, אנחנו הולכים דרך ארוכה ביחד. אני מנהל את המשבר גם עם שיח עם משה. אם יוחלט שהוא יהיה הפרויקטור הבא אני אשמח. אני בטוח שזה יהיה דבר טוב וראוי, זה תפקיד שדורש הרבה עמידה בלחצים והוא יכול להתמודד עם זה".

בהתייחס לפתיחת מוסדות החינוך אמר: "לימודים הם לימודים, כולם מתקהלים, ולא משנה אם זה ישיבה או כיתה י"א. ההחלטה תצטרך להתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים. כרגע מוקדם מדי לתת תשובה".

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה

הבוקר כאמור עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 8,919 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - שיא שלילי חדש. 810 מהחולים במצב קשה ומהם 206 מונשמים.

אתמול בוצעו 68,128 בדיקות, כאשר 13.6% מהן חיוביות. משרד הבריאות הדגיש כי העלייה החדה במספר הנדבקים נובעת מכך שבסוף השבוע האחרון וביום הכיפורים שאחריו נרשמה ירידה במספר הבדיקות שבוצעו.

עוד עולה מהנתונים כי מניין מקרי המוות עלה ל-1,571. בבתי החולים מאושפזים כעת 1,554 חולים.