פרקליטי רה"מ קיבלו הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום

לאחר שפורסם בחדשות 13 כי צוות ההגנה של נתניהו ביקש לדחות את הדיונים משום שעדיין לא הוחלט אם להעביר אליו חומרי חקירה נוספים, ביהמ"ש דחה את המועד מאמצע אוקטובר לסוף נובמבר

זמן צפייה: 01:13

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבלו היום (חמישי) הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום, זאת לאחר שמוקדם יותר היום הגישו לבית המשפט בקשה לדחות את מועד הגשת התשובה. כעת, על צוות ההגנה להציג את תשובתם עד לתאריך 29 בנובמבר - ולא עד ה-18 באוקטובר כפי שנדרשו לכך בתחילה.

הסיבה שפרקליטיו של נתניהו ביקשו דחייה, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, היא משום שבית המשפט עדיין לא החליט אם להעביר אל צוות ההגנה חומרי חקירה נוספים. דחייה אפשרית שכזו יכולה להשפיע על ההליך כולו ולדחות את תחילת שלב ההוכחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "40% מהמאומתים חרדים; אם אדלשטיין יבקש שאשאר – אשקול"

גופת תינוק אותרה סמוך לבית עלמין בחיפה – המשטרה פתחה בחקירה

המשנה ליועמ"ש: נתניהו לא בניגוד עניינים בעיסוק בהפגנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בבקשה שהגישו לבית המשפט טענו עורכי הדין כי יש לקיים דיון תזכורת מוקדם ככל האפשר לפני הגשת התשובה לכתב האישום. לדברי צוות ההגנה, אם לא יתקיים דיון כזה הם לא יוכלו לענות כמו שצריך בלי לקבל את כל החומרים. נכון לכתיבת שורות אלו, הדיון בשאלת חומרי החקירה נקבע ל-15 בנובמבר.

פרקליטי רה"מ מסרו בתגובה: "בניגוד לנטען, לא מדובר בבקשת דחייה אלא בבקשה לקבוע דיון למועד קרוב יותר שימנע את הצורך בדחייה בהמשך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לאולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לאולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בחודש יולי בית המשפט קבע כי שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו יחל בינואר 2021, וכי המשפט יתנהל 3 פעמים בשבוע - בימים שני, שלישי ורביעי. התובעת ליאת בן ארי אמרה במהלך הדיון כי מבחינת הפרקליטות, הסדר הראוי הוא קודם לדון בתיק 4000, אחר כך בתיק 2000 ולבסוף בתיק 1000. "נהיה גמישים בעניין הזה וננסה לעשות הכול כדי להתקדם".

מנגד, ז'ק חן, המייצג את הזוג אלוביץ', ביקש שלא להתחיל את המשפט דווקא עם תיק זה, ואמר: "אני מופתע שחבריי רוצים להתחיל בפרשה הזו - הם יודעים מה כמות החומר שיש בתיק הזה. מדובר בתיק חסר תקדים בהיקפו". "בתיק זה יש עדי מדינה שעובר עליהם סבל רב", השיבה בן ארי, "לכן, נכון להביא אותם ראשונים".