שתי רקטות נורו לעבר ישראל - ויורטו; צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר תקף בעזה לאחר שכעשר רקטות נורו לעבר העוטף מאז תחילת הפסקת האש - האחרונות שבהן שוגרו לעבר שדרות ויורטו ע"י כיפת ברזל. לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה

זמן צפייה: 09:31

מבצע חגורה שחורה: צה"ל תקף הלילה (שישי) יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, לאחר שכעשר רקטות שוגרו אתמול לעבר עוטף עזה - שתי האחרונות שוגרו לעבר שדרות בסביבות השעה 22:00 ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בעקבות הירי, הוחלט לבטל את הלימודים באשקלון, בשדרות וביישובי העוטף.

בין היעדים שהותקפו מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות, ומפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים מספר משרדי מפקדים של הארגון - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, הותקף גם מתקן קומנדו ימי של הארגון.

כאמור, אתמול הופרה הפסקת האש עם שש אזעקות שנשמעו במהלך היום, וכ-10 רקטות שנורו לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. בצה"ל העריכו כי פלגים קטנים מנסים לחבל בהפסקת האש. עם זאת, ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי ייפסק.

עוד בחדשות 13:

אחרי הפסקת האש: 5 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ולנתיבות

"ההרתעה לא קיימת": במערכת הפוליטית מגיבים להסכם הפסקת האש

נתניהו: "מטרות המבצע הושגו במלואן – מקווה שהלקח נלמד"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191114-2219' autoplay='0' credit='יירוט רקטות בעוטף עזה' desc='החדשות החמות' kid='1_24pcrdrk' duration='8'']

עוד לפני הירי לעבר שדרות אמש, החליטו ראשי הרשויות בעוטף עזה שלא לקיים היום לימודים במוסדות הלימוד שברחבי העוטף. לאחר הירי, גם באשקלון הודיעו על ביטול הלימודים. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות", נמסר מרשויות העוטף. "ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים". בתוך כך, בחמאס הודיעו על ביטול ההפגנות על הגדר היום.

כזכור, אתמול בשעות הצהריים הודיע צה"ל כי בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום, הוחלט להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש. במקביל, נפתחו מחדש המעברים כרם שלום וארז בגבול רצועת עזה, ומרחב הדייג  של הדייגים הפלסטינים הוחזר ל-15 מיילים ימיים. זאת, לאחר שלפנות בוקר הסכים הג'יהאד האסלאמי להפסקת אש שהחלה בשעה 5:30.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191114-2218' autoplay='0' credit='ידיעות מהשטח' desc='יירוט רקטה בעוטף עזה' kid='1_xo0gkw25' duration='10'']

לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל. "אנחנו לקראת סיום המבצע. משבח את צה"ל והשב"כ על הישג אדיר", אמר במהלך הסיור. "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלמי, הוא חוסל. האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד".

"האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד. אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל. כל הכבוד לכם ותודה רבה לכם".

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13