אחרי הפסקת האש: 5 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ולנתיבות

כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות • אותרו נפילות בשטחים פתוחים בעוטף • בנתיבות ובמועצה האזורית מרחבים נרשמה חזרה לשגרה, והאזעקה תפסה את התלמידים בבתי הספר

זמן צפייה: 06:41

מבצע חגורה שחורה: אחרי ההכרזה על הפסקת אש הבוקר (חמישי), כיפת ברזל יירטה שניים מתוך חמישה שיגורים שזוהו לעבר יישוב עוטף עזה ולנתיבות, הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ורסיסים מאחד היירוטים נפלו בנתיבות. לא דווח על נפגעים או נזק. בנתיבות ובמועצה האזורית מרחבים נרשמה חזרה לשגרה, והאזעקה תפסה את התלמידים בבתי הספר. רסיס רקטה נפל בשטח פתוח בנתיבות. חבלן הגיע, כדי לטפל באירוע.

הורים לילדים שהאזעקה תפסה אותם בבית הספר בנתיבות, הגיעו כדי להחזיר אותם לבית. אחד מהאבות סיפר כי "זה החיים שלנו פה - אנחנו כועסים על ההחלטה. אם פעם אחת יעשו משהו לתמיד, זה ייגמר. זו הייתה טעות להחזיר את הילדים מהלימודים, באתי עכשיו מהעבודה לקחת אותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ההרתעה לא קיימת": במערכת הפוליטית מגיבים להסכם הפסקת האש

צה"ל: הפסקת האש נכנסה לתוקפה; שם המבצע – חגורה שחורה

חידת הג'יהאד האסלאמי: כך נוצר הארגון הקיצוני שמתעמת עם חמאס

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1137' autoplay='0' credit='' desc='אחד ההורים שבא לאסוף את בנו בעקבות המטח' kid='1_ctmebckj' duration='27'']

דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע הבוקר בשיחה עם כתבים צבאיים על תחילת הפסקת האש, והוסיף כי שם המבצע הוא "חגורה שחורה". לדבריו, חוסלו 25 מחבלים בפעולות כירוגיות של הצבא, ובמהלך הסבב נורו 450 רקטות, כאשר 60% שוגרו לעבר שטח פתוח וכ-90% מהן יורטו.

על פי דובר צה"ל, המבצע הצליח לפגוע משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות, פגע במתחמים צבאיים, בבתי פעילים ששימשו כמחסני אמל"ח, מתחמי אימונים ומפקדות. כמו כן, באמצעות בעשרות גיחות, פגעו מטוסי הקרב במשגרים, כלי שיט, פירי מנהרות, עמדות שיגור  ועמדות תצפית.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1245' autoplay='0' credit='' desc='הג′יהאד האסלאמי פרסם תיעוד משיגורי הרקטות' kid='1_4x7w36nc' duration='196'']

שר הביטחון נפתלי בנט גם התייחס למבצע ואמר כי "רק המעשים בשטח יקבעו. כללי המשחק החדשים ברורים: צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות. מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור". בנט הוסיף כי "גאה בלוחמי צה"ל, במפקדיו, בציבור הישראלי ובתושבי הדרום ועוטף עזה שממשיכים לגלות קור רוח וחוסן פנימי שמחזק אותנו, מקבלי ההחלטות".

חסימות כבישים בעוטף
חסימות כבישים בעוטף | צילום: חדשות 13

דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל ברים אמר לאחר כניסתה של הפסקת האש כי "ההתנגדות הפלסטינית אמרה את דברה, התעקשה לומר את המילה האחרונה וכפתה משוואה חדשה". לטענתו, "ישראל נענתה לשלושה תנאים: הפסקת החיסולים הממוקדים, הימנעות בפגיעה במפגינים בצעדות השיבה והתחלה של צעדים לשבירת המצור מעל רצועת עזה".

דובר ארגון הטרור איים ואמר כי "כל הפרה מצד ישראל תענה בתגובה ישירה - אם האויב יעשה מעשה טיפשות נגד בני עמנו תהיה תגובה ישירה וללא כל דיון". לדבריו, "מהרגע הראשון היה ניסיון ישראלי לרגיעה, אך רצינו להשלים את התגובה על פשעי הציונים".

נפילה בשטח פתוח בעוטף עזה
נפילה בשטח פתוח בעוטף עזה | צילום: חדשות ביטחון שדה

מוקדם יותר היום הודיע הג'יהאד האסלאמי כי הסכים להפסקת אש עם ישראל שנכנסה לתוקף בשעה 05:30. על אף הודעת הארגון, לאחר תחילת הפסקת האש נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה. פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה בכל הארץ, למעט עוטף עזה, אשקלון ושדרות. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אישר גם הוא את הדברים: "מצרים והאו"ם מנעו מההסלמה להפוך למלחמה בעזה. השעות הבאות קריטיות - על כולם להפגין איפוק".