הקבינט יאשר קיזוז 149 מיליון שקל מכספי המיסים של הרשות

שר הביטחון יביא מחר לאישור הקבינט קיזוז של מיליוני שקלים מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, בהתאם לחוק לפיו ניתן למנוע את הסכום שמעניקים הפלסטינים למחבלים ומשפחותיהם

זמן צפייה: 00:26

שר הביטחון, נפתלי בנט, יביא מחר (ראשון) לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני קיזוז של 149 מיליון שקלים מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. הסכום המקוזז הינו הסכום אותו העבירה במהלך 2018 הרשות הפלסטינית לקצבאות עבור משפחות של מחבלים שנהרגו או נפצעו במהלך פיגועים.

מדי חודש בשנה הקרובה יקוזזו מכספי המסים המועברים לרשות 12.5 מיליון שקלים. בפברואר 2019 החליט הקבינט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי המסים הפלסטינים - הסכום שהרשות העבירה כקצבאות לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל במהלך 2018. שני המהלכים הם יישום של חוק לקיזוז כספי משכורות מחבלים שעבר בכנסת עוד ב-2018.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סומליה: 90 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ משאית תופת

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

אירוע אנטישמי בניו יורק: שלוש יהודיות הותקפו מחוץ לבית חב"ד

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Visits An Israeli Army Base In The Israeli Occupied Golan Heights
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט | צילום: רויטרס

המהלך הקודם בפברואר הביא למשבר חריף עם הרשות הפלסטינית ולהחלטה של אבו מאזן לא לקבל יותר את כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות וזאת בתגובה לקיזוז. המשבר דירדר את המצב הכלכלי בגדה המערבית וכמעט הביא לקריסת התיאום הביטחוני בין הצדדים. רק אחרי חודשים ארוכים בספטמבר נפתר המשבר והרשות חזרה לקבל את כספי המסים חרף הקיזוז. על כן, להחלטה של הקבינט על קיזוז נוסף יש פוטנציאל לחדש את המשבר עם הרשות.

לפי החוק לקיזוז משכורות מחבלים שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני דו"ח המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדו"ח, מתוך כספי המסים שישראל מעבירה לרשות. את הדו"ח שקובע כמה כסף יקוזז מגבש המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל ושב"ס.

מוקדם יותר השבוע חתם שר הביטחון על צו עיקול, שימנע ממשפחות של שמונה מחבלים ישראלים מורשעים לקבל כספים בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים כמשכורות שמעניקה הרשות הפלסטינית בגין עבירות הטרור שביצעו. חמישה מהמחבלים נשפטו למאסר עולם.

בנט ציין כי בכוונתו להפעיל את כל הסמכויות החוקיות העומדות לרשותו על מנת לחלט את המשכורות המשולמות למחבלים, ואמר כי "עברנו למעשים. זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית".