סומליה: 90 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ משאית תופת

כלי רכב מלא בחומר נפץ התפוצץ במחסום בבירה מוגדישו, שהיה עמוס באנשים. בין ההרוגים ישנם שני אזרחים טורקים והרבה סטודנטים שטיילו באזור. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע

זמן צפייה: 00:17

90 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ משאית תופת הבוקר (שבת) בבירת סומליה, מוגדישו, באחת המתקפות הרצחניות במדינה. על פי שירותי האמבולנס, 50 בני אדם נפצעו. ראש העיר, עומאר מוחמד, מסר כי רוב ההרוגים הם סטודנטים שהיו בדרכם ללימודים. מהמשטרה נמסר כי בין ההרוגים ישנם שני אזרחי טורקיה. על פי הרשויות, מניין ההרוגים צפוי לעלות.

הפיצוץ התרחש במרכז לגביית מיסים בסמוך למחסום, שהיה עמוס באנשים. בין הפצועים ישנם ילדים, וסטודנטים רבים שהיו באוטובוס במסגרת טיול של האוניברסיטה. ארגון הטרור א-שבאב, המקושר לאל-קאעידה, לקח אחריות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כשדאע"ש הכה באירופה: הפיגוע שזעזע את צרפת • מסכמים עשור

פיגוע דקירה בלונדון: לפחות 5 פצועים; התוקף נהרג • תיעוד

"האם אני הבאה בתור?": אלפים הפגינו בדרום אפריקה נגד רצח נשים

Somali Security Assess The Scene Of A Car Bomb Explosion At A Checkpoint In Mogadishu
פיגוע תופת בבירת סומליה, מוגדישו | צילום: רויטרס
A Somali Woman Reacts At The Scene Of A Car Bomb Explosion At A Checkpoint In Mogadishu
פיגוע תופת בבירת סומליה, מוגדישו | צילום: רויטרס

מוחמד אבדי חקים, עד ראייה לפיגוע, סיפר: "ראיתי הרבה גופות על הרצפה. חלק מהם היו שוטרים, אבל רובם היו סטודנטים". עד ראייה נוסף, עבדורחמן יוסוף, אמר: "הפיצוץ אירע כמה צעדים מאיפה שהייתי, ומהכוח שלו עפתי ונפלתי על הרצפה. בחיים לא ראיתי פיצוץ כזה".

ארגון הטרור א-שבאב, הואשם באחריות לפיגוע רצחני שאירע ב-14 באוקטובר 2017 במוגדישו, אז פיצוץ משאית תופת הביא למותם של 587 בני אדם ולמעלה מ-400 פצועים - מה שהוכרז כפיגוע בעל מספר ההרוגים הגבוה ביותר בהיסטוריה של המדינה. ארגון הטרור לא לקח אז אחריות על הפיגוע, אך ההערכות במדינה הן שהם האחראים.

A Somali Police Officer Walks Past A Wreckage At The Scene Of A Car Bomb Explosion At A Checkpoint In Mogadishu
פיגוע תופת בבירת סומליה, מוגדישו | צילום: רויטרס