דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" פורסם כי ישראל תאשר לאלפי עזתים להיכנס לשטחה ולעבוד, וזאת לאחר שיעברו בדיקה ביטחונית קפדנית ויקבלו אישור מיוחד. זאת, כדי להקל על חיי הצעירים ברצועה

פלסטינים במעבר ארז
פלסטינים במעבר ארז | צילום: רויטרס

לאחר יותר מעשור, ישראל תאפשר לכ-5,000 תושבי עזה להיכנס לישראל ולעבוד – כך דווח היום (שבת) בעיתון אל-אחבאר הלבנוני המקורב לחזבאללה, מפי מקורות מהאגף לעניינים אזרחיים בעזה.

על פי הדיווח, ההסכם, שנחתם בין האגף לעניינים אזרחיים לבין ישראל, וצפוי להיכנס לתוקפו החל מהשנה הקרובה, התאפשר בתיווך מצרי ויישומו יתבצע תחת פיקוח קטארי ושל האו"ם. על העובדים לעבור בדיקה ביטחונית קפדנית ואז לקבל "אישור מסחרי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בתגובה לירי הרקטה: חיל האוויר תקף יעדי טרור ברצועה

"ומי ירגיע אותי?": מחאה בעוטף על דבריו של השר גלנט

תחקיר הרג המשפחה ברצועה: "ההערכה הייתה שלא ייפגעו אזרחים"

מפגינים פלסטינים במעבר ארז שבגבול עזה
מפגינים פלסטינים במעבר ארז שבגבול עזה | צילום: ללא קרדיט

מטרת המהלך, על פי מקורות שמסרו לעיתון, היא להקל על החיים ברצועת עזה ולצמצם את אחוז האבטלה הגבוה בקרב הצעירים המקומיים. עם זאת, על פי המקורות, מדובר בהסכמה ישראלית עקרונית וטרם יצאה הודעה רשמית באשר למספר המדויק. ישראל וחמאס לא מתייחסות באופן רשמי להסכם ושומרות על עמימות, וזאת מתוך החשש שההסכם לא יתמשש אם יופץ.

מפגין פלסטיני מניף דגל פלסטין בהפגנה
מפגין פלסטיני מניף דגל פלסטין בהפגנה | צילום: רויטרס

ביום חמישי, הוועד המארגן את ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה הודיע על תוכנית הפעילות לשנת 2020, לפיה הצעדות יתקיימו אחת לחודש. נוסף לכך, ייערכו הפגנות "בכל עת שבה יהיה צורך בנוכחות ציבורית ובאירועים לאומיים בולטים". התוכנית תיכנס לתוקף בסוף מארס 2020, במקביל לציון יום האדמה ויום השנה השני לתחילת "צעדות השיבה".

בשבועות האחרונים, ההפגנות השבועיות הפכו למצומצמות, ובישראל העריכו כי חמאס רוצה להפסיק אותן כדי להמשיך לקדם את ההסדרה - אליה ישראל צועדת בשקט. בשישי שעבר הגיעו לגבול כ-2,700 פלסטינים, מספר מפגינים נמוך ביחס להפגנות קודמות. אלא שהנקודה המעניינת היא שלשם שינוי, חמאס לא ארגון הסעות לגבול. הארגון לא אמר בפירוש שהוא מבטל את המחאות, אך הוא לא פועל להביא מפגינים. בישראל, מתחילים לפרש מהלכים אלה כניסיון של חמאס לשים סוף להפגנות.

מתחת לפני השטח, ישראל בונה קו מתח גבוה חדש לרצועה ומאפשרת ייצוא תותים מזה – כך, בשקט, הצדדים צועדים לעבר הסדרה, כשגולת הכותרת היא מה שחמאס מצפה לו – אזור תעשייה.