אירוע אנטישמי בניו יורק: שלוש יהודיות הותקפו מחוץ לבית חב"ד

לפי עדי ראייה, תושבת ברוקלין בת 30 צעקה קללות אנטישמיות לעבר השלוש והחלה להכות אותן. היא נעצרה והואשמה בפשע שנאה. ראש העיר דה בלאזיו: "נגביר נוכחות משטרתית בשכונות יהודיות"

זמן צפייה: 01:51

שלוש צעירות יהודיות בגילאי 31-22 הותקפו אתמול (שישי) בצעקות אנטישמיות ובאלימות מחוץ לסניף חב"ד בעיר ניו יורק, על ידי תושבת ברוקלין בת 30. התוקפת, טיפאני האריס, נעצרה כמה שעות לאחר האירוע האלים. לפי עדי ראייה שנכחו במקום, היא צעקה קללה אנטישמית והחלה להכות את השלוש בפנים ובראש ולאחר מכן עזבה את המקום. האריס הואשמה בהטרדה ובפשע שנאה. לפי משטרת ניו יורק, הנשים לא נפגעו בצורה קשה.

בתוך כך, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, גינה את האירועים האנטישמיים בעיר והודיע כי בעקבותם יגביר את נוכחות המשטרה בשכונות היהודיות. לאחר שנפגש עם מנהיגי חב"ד קרוב למקום שבו התרחש האירוע האלים אמר כי "אנו עדים לכך שהשנאה מרימה את ראשה המכוער בברוקלין. לא נקבל זאת ולא נרשה זאת".

לכתבות נוספות בנושא:

מג'רזי ועד פריז: גל האנטישמיות חוצה היבשות שמכה ביהודי העולם

תחקיר: אתרים המעודדים אנטישמיות בצרפת נשענים על רשת אמריקנית

דוח חושף: "ישנו דימיון בין ה-BDS לקבוצות אנטישמיות בארה"ב"

יום לפני כן, נעצרה אישה מחוסרת בית בגין תקיפה של אישה יהודיה מול ילדה בן ה-3. איינה לוגאן, בת ה-42, הואשמה בפשע שנאה ובסיכון ילד. לפי המשטרה, לוגאן תקפה את האישה בפניה וקיללה אותה על היותה יהודיה ואמרה לי כי "סופה מתקרב". לאחר מרדף, המשטרה עצרה את לוגאן במרחק שני בלוקים מאזור האירוע.

לפני כחודש, שתי צעירות ישראליות בשנות ה-20 לחייהן הותקפו באכזריות ונשדדו בתחנת רכבת תחתית בשכונת ברוקלין. המשטרה המקומית פרסמה את תיעוד התקיפה, שצולמה במצלמות האבטחה של הרכבת התחתית, ופתחה במצוד אחרי החשודים במעשה, ככל הנראה נער ונערה. הצעירות שבו לישראל יום לאחר התקיפה.

לפי הדיווחים, שתי התיירות היו בדרכן ליציאה מתחנת הרכבת התחתית בזמן שהותקפו. משטרת ניו יורק פרסמה את התיעוד, שבו נראים החשודים תוקפים אותן בזמן שהן יורדות במדרגות, כשהם מכוסי ראש.

בתיעוד ניתן לראות כיצד החשוד התנפל על אחת מהן, דחף אותה ולפת את ראשה בעוד החשודה דחפה את חברתה, שלי זבנר בת ה-20, הפילה אותה במדרגות, משכה בשערה וריתקה אותה בזמן שהחשוד השני היכה בה באגרופים. למרות שניתן לראות כיצד זבנר מתחננת שיפסיקו ואף מציעה להם את ארנקה ומכשיר הטלפון שלה - התקיפה נמשכת.