תם משבר המסים: ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1.8 מיליארד שקל

בכיר ישראלי אמר כי לאחר פגישה של כחלון עם בכירים ברש"פ, אבו מאזן הסכים לקבל הכסף שישראל גובה עבורה. זאת לאחר שסירב לקבלם בתגובה להחלטה לקזז את החלק שמועבר לאסירים ולמשפחות מחבלים

זמן צפייה: 01:37

הסתיים משבר המיסים עם הרשות הפלסטינית. פקיד ישראלי בכיר ציין היום (שישי) כי על רקע המשבר הכלכלי, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לחזור ולקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות. בימים הקרובים תעביר ישראל לרשות 1.8 מיליארד שקל מכספי המיסים שהצטברו בחודשים האחרונים.

פקיד ישראלי בכיר ציין כי המשבר הסתיים בפגישה שהתקיימה אתמול בלשכתו של שר האוצר משה כחלון. מהצד הפלסטיני הגיע לפגישה השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח. הפקיד הבכיר ציין כי א-שייח הגיע בהנחיית אבו מאזן והבהיר כי הנשיא הפלסטיני ביקש לפתור את הנושא מול שר האוצר כחלון.

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

במהלך הפגישה סיכמו כחלון וא-שייח' כי ישראל והרשות הפלסטינית "מסכימות שלא להסכים" על סוגיית העברת הקצבאות לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל ולמשפחות מחבלים. ישראל תמשיך ליישם את החוק ולקזז חלק קטן מכספי המיסים כמחאה על העברת הקצבאות לאסירים ובמקביל הפלסטינים יחזרו לקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבורם מדי חודש. בנוסף ישראל תבחן ביצוע הקלות כלכליות נוספות עבור הפלסטינים.

הפקיד הישראלי ציין כי אתמול במהלך הפגישה כאשר הושגו הסיכומים התקשר א-שייח לאבו מאזן ולראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' כאשר כחלון יושב לידו, וקיבל את אישורם למהלך.

משה כחלון
משה כחלון | צילום: ראובן כהן

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב על ההודעה בדבר שחרור הסכום מכספי המסים הפלסטינים מישראל לרשות: "המציאות מראה כי הרשות הפלסטינית חסרת רצון להיאבק בכיבוש הציוני. הפגישה של א-שיח עם שר האוצר משה כחלון מוכיחה כי ההחלטה של הרשות בדבר הפסקת מילוי ההסכמים שנחתמו עם הכיבוש היא 'על הנייר בלבד', ובכך הדבר עלול לעודד את הכיבוש להגביר את תוקפנותו נגד העם הפלסטיני ולהפקיע עוד שטחים בגדה המערבית בדרך לסיפוחה. ברי כי האינטרסים האישיים של כמה בכירים ברשות מונעים מהם לקבל החלטות נגד המדיניות של הכיבוש".

לפני שמונה חודשים החליט הנשיא הפלסטיני לא לקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות. ההחלטה נעשתה בתגובה להחלטת הקבינט לקזז מכספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים את החלק היחסי שהרשות מעבירה לאסירים ולמשפחות מחבלים. ההחלטה יצרה משבר כלכלי חמור ברשות שהקשה עליה לתפקד ואף גרם לחשש לפגיעה בתיאום הביטחוני עם ישראל.