"הגעתי לזירת הפיגוע – וגיליתי שהפצועים הם קרובי משפחה שלי"

שלמה פרל, חובש מד"א שהיה מהראשונים שבאו למעיין הסמוך לדולב כדי לטפל בבת ה-18, באחיה ואביהם, סיפר לחדשות 13 כי "מדובר בחבר טוב ובמשפחה. הבן הצעיר חניך שלי בקורס חובשים. זה שוק"

זמן צפייה: 00:40

פיגוע בבנימין: שלמה פרל, חובש מד"א בכיר, סיפר היום (שישי) לחדשות 13 על הגעתו אל זירת האירוע במעיין דולב, סמוך להתנחלות דולב: "הם היו בשביל היורד למעיין, מאוד קרוב אליו. שניים מהפצועים דיברו איתי. זיהיתי שזה קרוב משפחתי, ואת בנו הצעיר, שהוא חניך שלי עכשיו בקורס חובשים. מדובר בחבר טוב ובמשפחה, זה שוק, אבל זו כבר לא פעם ראשונה, ואני מקווה שזו תהיה הפעם האחרונה".

"ברגע שהבנתי שהם בני משפחתי דיברתי איתם על הטיפול בהם. הם סיפרו לי שהם שמעו פיצוץ מרכב חולף ונפגעו. הם היו בשביל היורד למעיין, מאוד קרובים למקום".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו מפיצוץ - הבת במצב אנוש

"להפסיק מדיניות ההכלה": סערה במערכת הפוליטית לאחר פיגוע נוסף

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

שלמה פרל, שטיפל בפצועי הפיגוע סמוך לדולב, וכוחות צה''ל שנפרסו באזור
שלמה פרל, שטיפל בפצועי הפיגוע סמוך לדולב, וכוחות צה''ל שנפרסו באזור | צילום: דובר צה''ל

הפיגוע התרחש מפיצוץ מטען מאולתר סמוך להתנחלות דולב שבבנימין מוקדם יותר היום. באירוע נהרגה רינה שנרב בת ה-17, כך הותר לפרסום, כשצוות מד"א הגיע למקום האירוע ונאלץ לקבוע את מותה. אחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה, ואביה, הרב איתן בן ה-46, נפצע בינוני. האב והבן פונו לבית החולים הדסה עין כרם, כאשר הבן סובל מפגיעות בטן בגפיים, והאב במצב יציב ובהכרה.

טרם התברר אם מדובר במטען שהושלך לעבר בני המשפחה כאשר שהו במעיין "עין בובין" הסמוך ליישוב, או שהוטמן מראש במקום. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו יקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע: "אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים - אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בהתייחס לפיגוע: "אני כואב ומזועזע מהבשורה האיומה על רציחתה של רינה במתקפת הטרור הבוקר. ליבי עם משפחת שנרב בשעתה הקשה, ואני נושא תפילה לשלומם של הרב איתן ובנו דביר. זו מתקפה שפלה על אנשי אמת וחסד, החיים את חייהם בנועם ובדרכי שלום ומאירים בדרכם את חיינו פה בפועלם למען העם והארץ. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה, החילוץ וההצלה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום, ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבלים ומסייעיהם. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם ונפעל מול הטרור בזרוע חזקה וללא פשרות".

אזור הפיגוע בסמוך לדולב
אזור הפיגוע בסמוך לדולב | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בתגובה לאירוע כי "מדובר בפיגוע חמור וקשה מאוד. צה"ל תגבר כוחות באוגדת איו"ש, מבצע חסימות באזור ומנהל מרדף אחר המחבלים. השב"כ ואמ"ן מובילים את החיפושים במישור המודיעיני. בתקופה האחרונה חלה התעוררות מפגעים בודדים ביהודה ושומרון. בתקופה האחרונה התבצעו הערכות מצב אצל הרמטכ"ל מחשש לעלייה בפיגועים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, התייחס לאירוע ואמר: "הפיגוע היום מדגיש שעל הציונים להתרחק מחבית השריפה שנקראת ירושלים". עוד בירך הניה את מבצעי המתקפה, וטען שהוא לא יודע מי עומד מאחוריו. את הדברים אמר במהלך תפילת יום השישי בעזה.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שלח תנחומים למשפחת הצעירה: "תושבי העיר כולם כואבים מהירצחה של נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".

מדובר במעיין פופולרי עבור תושבי האזור, ומדי יום שישי פוקדים אותו ישראלים רבים. המעיין מכונה גם "עין דני", על שם דני גונן ז"ל, שנרצח במקום ביריות על ידי מחבל.

מיטל הרץ, דוברת היישוב דולב, אמרה לחדשות 13: "אפשר היה ממש לשמוע את הפיצוץ עצמו. בדרך כלל שקט כאן ושומעים את כל מה שבסביבה. אני רואה כרגע את צוותי הרפואה ואת כוחות הביטחון". "יש בי קודם כול צער על המשפחה שנכנסה כרגע למעגל הנפגעים מטרור. התחושות מעורבות, כמובן שזה קשה. מצד שני, לצערנו אנשים מכירים את השגרה הזאת, אבל אנחנו לא נעצור לרגע מלהמשיך ולטייל כאן במרחבים היפים שלנו. בסוף אנחנו גרים כאן, זה הבית שלנו והביטחון שלנו".

עין בובין סמוך להתנחלות דולב
עין בובין סמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

כאמור, בני המשפחה נפצעה היום מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במקום. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו יקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.