פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

רכב פגע בישראלים ליד אלעזר ופצע בן 17 ובת 20. צוות מד"א פינה את השניים לבתי החולים, כשהנער סובל מפגיעה רב מערכתית. המחבל הפוגע נהרג. חמאס: "תגובת זעם פלסטינית על טרור הכיבוש בי-ם"

זמן צפייה: 03:03

פיגוע דריסה: שני אחים נפצעו היום (שישי) בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון - נחום נביס בן ה-17 נפצע קשה ונעם נביס בת ה-20 בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק, כשהיא סובלת מחבלות. נחום מנותח בבית החולים, והרופאים נאבקים על חייו.

דובר צה"ל הודיע כי מחקירה ראשונית עולה שמדובר בפיגוע מכוון. מחקירת האירוע עולה כי שוטר עבר במקום בסיום עבודתו, הבחין במחבל יוצא מהרכב, וירה בו למוות. הנהג הדורס הוא פלסטיני מאזור בית לחם. על פי דיווחים פלסטיניים, כוחות הביטחון חוסמים את הכניסות לעיר ומציבים מחסומים באזור.

לעוד כתבות בנושא:

סבתו של דביר שורק: "אנחנו כואבים ובוכים – אך יודעים שנקום"

צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק

חשד לפיגוע באזור גוש עציון
חשד לפיגוע באזור גוש עציון | צילום: החדשות 13

"כשהגענו למקום ראינו בתעלה, מאחורי תחנת האוטובוס, נער וצעירה", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של הנער ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של הנער קשה ומצבה של הצעירה בינוני עד קשה".

חמאס בירך על הפיגוע ומסר כי "הזעם של העם הפלסטיני ופיגועי הדקירה והדריסה בירושלים ובגדה המערבית הם תגובה לפריצות החוזרות ונשנות של הכיבוש למסגד אל-אקצא. הטרור שמפעילה ישראל בירושלים ובגדה יביא לפיצוץ נוסף באזור. העם הפלסטיני מוכן לכל קרב שמטרתו לשמור על מסגד אל-אקצא מפגיעת הכיבוש הציוני".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר בתגובה לפיגוע: "הדרך היחידה להשיב הרתעה היא החלת ריבונות, וגוש עציון - המקום שבו התבצעו שני פיגועים בשבוע - תחילה. בנייה וריבונות תמיד היו תשובה ציונית הולמת למחבלים. ככל שיבקשו לגדוע את הווייתנו כאן, אנחנו נעמיק אותה. מאחל החלמה מהירה לפצועים, עם ישראל מחזק את ידיהם".

זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני
זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני | צילום: יוסף חיים ישראל. תיעוד מבצעי מד''א

אתמול, כזכור, שוטר כבן 30 נדקר בסמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה שבירושלים. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שערי צדק במצב בינוני, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. שני המחבלים, קטינים ממזרח ירושלים, נוטרלו - אחד מהם חוסל והשני נפצע קשה.

אירוע הדריסה היום, התרחש כאמור סמוך ליישוב אלעזר, קרוב למקום שבו נדקר למוות לפני כשבוע דביר יהודה שורק, החייל בן ה-19, שהיה בדרכו חזרה מירושלים כאשר התנפלו עליו המחבלים. כזכור, מחקירת צה"ל ושב"כ עלה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש כשאיתו ספרים מאת דוד גרוסמן - מתנה לכבוד גיוסו שקנה לתלמידי הישיבה.

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

הוא עלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

ביום שני, כזכור, כוחות צה"ל פעלו בכפר בית כאחל למיפוי בתי שני המחבלים החשודים בפיגוע שבו נדקר למוות שורק, לצורך בחינת האפשרות להריסתם. המחבלים נתפסו בסוף השבוע בתום מצוד של יומיים. החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אשתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא התנגדות.