"להפסיק ההכלה": תגובות חריפות במערכת הפוליטית לפיגוע בדולב

חבר הקבינט סמוטריץ' טען בריאיון לחדשות 13 כי יש להחזיר את המחסומים ביהודה ושומרון, ויו"ר ישראל ביתנו תקף את נתניהו. "סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה"

זמן צפייה: 04:51

המערכת הפוליטית סוערת היום (שישי) לאחר פיגוע נוסף באיו"ש, שבו נרצחה רינה שנרב בת ה-17 במעיין סמוך להתנחלות דולב, ואביה איתן בן ה-46 ואחיה דביר בן ה-19 נפגעו בינוני וקשה, כתוצאה ממטען שהוטמן במקום מבעוד מועד.

עין בובין סמוך להתנחלות דולב
עין בובין סמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' טען בריאיון לחדשות 13 כי "יש להחזיר המחסומים לכבישי יהודה ושומרון ולוודא שאין מצב שמחבל יוצא מהבית עם כלי הנשק נע בחופשיות בצירים, מבצע את הפיגוע וחוזר הביתה בשלום".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1235' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='איילת שקד מגיבה לפיגוע ' kid='1_x817nhj4' duration='386'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

ניסיון פיגוע במעבר אלנבי: פלסטיני ניסה לחנוק חייל • תיעוד

"הנשק שיוצא מהרשות הפלסטינית עולה בהרבה על התועלת שיוצאת ממנה", המשיך סמוטריץ'. "הרשות הפלסטינית היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר במדינת ישראל. אני חושב שזה מציאותי מאוד לפרק את הרשות, דרשתי בקבינט לקיים דיון עומק בנושא. כשאנחנו שולטים בשטח יש ביטחון - כשאנחנו לא שולטים בו, אין".

אזור הפיגוע בסמוך לדולב
אזור הפיגוע בסמוך לדולב | צילום: שלמה מור

יו"ר ימינה, איילת שקד, התייחסה לפיגוע: "התבשרנו שהיה פיגוע קשה בבנימין. רק השבוע פגשתי את אמא של דני גונן שנרצח במקום באירוע אחר לפני כחמש שנים. דיברתי איתה על דברים שצריך לעשות על מנת להילחם בטרור ועדיין לא נעשים. לדוגמה, עצירת הכספים שמגיעים למחבלים בכלא. כל אחד מהם מקבל משכורת שמנה. את זה עוד לא הצלחנו לעצור, וחייבים לעשות זאת על מנת לחזק את ההרתעה".

ח"כ יאיר לפיד: "שולח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע בבנימין וחיבוק למשפחות הפצועים. בני העוולה שהפרו את השקט של יום שישי באכזריות לא ישארו חופשיים זמן רב, כוחות הבטחון שעושים ימים ולילות למען בטחוננו, ישיגו אותם. מקווה לשבת שלום ושקט".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1224' autoplay='0' credit='יו"ר ימינה, איילת שקד' desc='החדשות 13' kid='1_1kru0798' duration='35'']

שר החינוך, רפי פרץ, התייחס לפיגוע ואמר: "הפיגוע הנורא הבוקר בבנימין הוא פשע שמחייב תגובה. אני סומך על כוחות הביטחון כי יגיעו למחבלים בהקדם ויחסלו אותם. בניגוד לאויבנו, התגובה שלנו היא הוספת חיים. המענה האמיתי שלנו, זה בניין ויצירה. משרד החינוך בראשותי יאיץ את התכנון להרחבת הטיולים ליהודה ושומרון ואנחנו תובעים שעל חורבן והרס יבוא בניין, לאשר תכניות בנייה באופן מיידי ביהודה ושומרון. שולח החלמה מהירה לפצועים ומחזק את תושבי יהודה ושומרון וכוחות הבטחון".

זירת הפיגוע סמוך לדולב
זירת הפיגוע סמוך לדולב | צילום: שי נצר

יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "הפיגוע הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל שני מיליארד שקלים, לא ראויה לאמון הציבור. בשעה קשה זו, לבי עם הפצועים ובני משפחותיהם ואני מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במצוד אחר המחבלים".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו. הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות. אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת".