פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו מפיצוץ - הבת במצב אנוש

הצעירה מטופלת בשטח, לאחר שנפצעה מרסיסים כתוצאה ממטען מאולתר שהושלך או שהוטמן במקום, סמוך למעיין "עין בובין" שליד היישוב דולב. האבן והבן פונו במסוק לביה"ח. צה"ל במרדף אחר המחבלים

זמן צפייה: 02:01

פיגוע בבנימין: צעירה בת 18 נפצעה היום (שישי) אנוש, מפיצוץ מטען מאולתר סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה בן ה-19 נפצע קשה ואביה בן ה-46 במצב בינוני. טרם התברר אם מדובר במטען שהושלך לעבר בני המשפחה כאשר שהו במעיין "עין בובין" הסמוך ליישוב, או שהוטמן מראש במקום. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו יקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

הצעירה מטופלת על ידי צוותי מד"א בשטח. אחיה ואביה פונו לבית החולים הדסה עין כרם, כאשר בן ה-19 סובל מפגיעות בבטן ובגפיים, והאב במצב יציב ובהכרה.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בתגובה לאירוע כי "מדובר בפיגוע חמור וקשה מאוד. צה"ל תגבר כוחות באוגדת איו"ש, מבצע חסימות באזור ומנהל מרדף אחר המחבלים. השב"כ ואמ"ן מובילים את החיפושים במישור המודיעיני. בתקופה האחרונה חלה התעוררות מפגעים בודדים ביהודה ושומרון. בתקופה האחרונה התבצעו הערכות מצב אצל הרמטכ"ל מחשש לעלייה בפיגועים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניסיון פיגוע במעבר אלנבי: פלסטיני ניסה לחנוק חייל • תיעוד

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון – דביר יהודה שורק

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1106' autoplay='0' credit='שי נצר' desc='מסוק מפנה את הפצועים אל בית החולים' kid='1_f20gtcn8' duration='45'']

מדובר במעיין פופולרי עבור תושבי האזור, ומדי יום שישי פוקדים אותו ישראלים רבים. המעיין מכונה גם "עין דני", על שם דני גונן ז"ל, שנרצח במקום ביריות על ידי מחבל.

מיטל הרץ, דוברת היישוב דולב, אמרה לחדשות 13: "אפשר היה ממש לשמוע את הפיצוץ עצמו. בדרך כלל שקט כאן ושומעים את כל מה שבסביבה. אני רואה כרגע את צוותי הרפואה ואת כוחות הביטחון". "יש בי קודם כול צער על המשפחה שנכנסה כרגע למעגל הנפגעים מטרור. התחושות מעורבות, כמובן שזה קשה. מצד שני, לצערנו אנשים מכירים את השגרה הזאת, אבל אנחנו לא נעצור לרגע מלהמשיך ולטייל כאן במרחבים היפים שלנו. בסוף אנחנו גרים כאן, זה הבית שלנו והביטחון שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1237' autoplay='0' credit='דוברת היישוב דולב בתגובה לפיגוע' desc='' kid='1_8i25goa8' duration='127'']

המסוק שפינה את הפצועה באזור ההתנחלות דולב
המסוק שפינה את הפצועה באזור ההתנחלות דולב | צילום: מצב בטחוני גלובלי
עין בובין סמוך להתנחלות דולב
עין בובין סמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

צבי, תושב היישוב, סיפר מזירת הפיגוע: "זה יום מאוד קשה לאזור שלנו, מעיין שידע בעברו פצועים והרוגים. הגעתי לזירה מדולב כמה מהר שאפשר. כרגע נמצאים כוחות גדולים של צה"ל, מד"א ושב"כ במקום. האירועים האלה הם קשים מאוד, אבל הם רק מעצימים אותנו ומזכירים לנו למה אנחנו חייבים להיות פה. אנחנו עושים את זה ואנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים ונמשיך כך".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1117' autoplay='0' credit='מצב בטחוני גלובי' desc='מסוק מפנה את הפצועים בפיגוע' kid='1_a7pwyc16' duration='20'']

כזכור, בשבוע שעבר נפצעו שני אחים נפצעו בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון - נחום נביס בן ה-17 נפצע קשה ונעם נביס בת ה-20 בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק.

רגע הפיגוע באזור בנימין
רגע הפיגוע באזור בנימין | צילום: שי נצר

"כשהגענו למקום ראינו בתעלה, מאחורי תחנת האוטובוס, נער וצעירה", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של הנער ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של הנער קשה ומצבה של הצעירה בינוני עד קשה".

בתחילת החודש, נדקר למוות דביר יהודה שורק, תושב עפרה, שהיה בן 19 במותו. שורק נהרג כשעשה את דרכו בחזרה מירושלים לישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", שבה למד - לאחר שרכש ספרים של דויד גרוסמן, מתנה למוריו לפני גיוסו. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

לאחר שגופתו נמצאה מוטלת לצד הכביש בין אפרת למגדל עוז שבחטיבה המרחבית עציון, בצה"ל הגדירו את האירוע כפיגוע - ופתחו בסריקות במרחב. ערוץ אל אקצא של חמאס דיווח כי צה"ל פועל באזור העיירה בית פג'ר, מדרום לבית לחם, ומחרים שם מצלמות מעקב. הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע ומסר כי "פעולת גוש עציון היא הרואית ואמיצה". עוד נכתב בהודעה שהוציא הארגון כי "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש כנגד בני העם הפלסטיני שהאחרון בהם היה הרס הבתים בוואדי חומוס בירושלים".