השבתת טיסות אל על לסין תימשך חודש נוסף - הקו לתאילנד יצומצם

חברת התעופה הודיעה על הארכת ההפסקה בקו לבייג'ינג ב-30 ימים נוספים, ומסרה כי הנסיעות לבנגקוק יצומצמו בחצי. בנוסף, הופסק הקו להונג קונג. "נסייע לבעלי כרטיסים במציאת חלופות"

זמן צפייה: 05:37

חברת התעופה "אל על" הודיעה היום (רביעי) כי עקב המשך התפשטות נגיף הקורונה היא עורכת התאמות של טיסותיה הסדירות ליעדי המזרח הרחוק. ע"פ הודעת החברה, הפסקת קו הטיסות לסין תימשך עד ל־24 באפריל. כמו כן, הטיסות להונג קונג תיפסקנה עד לתאריך 20 במארס, והטיסות לבנגקוק בירת תאילנד יצומצמו בחצי: משתיים ביום - לאחת.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, מסר כי "אנו מקווים כי האופטימיות הזהירה המשתקפת בשעות האחרונות בתקשורת העולמית, אכן תקבל תוקף ממשי בימים הקרובים. יחד עם זאת, החברה מבצעת התאמות מסחריות בקשר ללוח הטיסות". אוסישקין הוסיף כי המטוסים שיהפכו זמינים עקב ביטולי הטיסות "יופנו לתגבור לוח הטיסות לצפון אמריקה ואירופה, בדגש על תקופת חג הפסח".

כתבות נוספות בנושא >> 

ישראלית ניסתה לבטל טיול לתאילנד בשל הנגיף: "ציפיתי להתחשבות"

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

הבליץ על יפן: האם כניסת אל על תשפיע על שוק הטיסות לטוקיו?

אל על מרחיבה את ההגבלות על הטיסות לאסיה עקב נגיף הקורונה
אל על מרחיבה את ההגבלות על הטיסות לאסיה עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

במקביל להודעה זו נמסר כי מדיניות החברה מאפשרת ללקוחות לשנות או לבטל את הכרטיסים שרכשו ללא תשלום דמי טיפול: "החברה תסייע ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות שהשתנו או בוטלו במציאת חלופות". עוד נמסר כי אם הנגיף ייעלם מהמפה העולמית מוקדם מהצפוי, תקדים אל על את חידוש הטיסות בנתיבים לבייג'ינג והונג קונג עוד קודם לתאריכים שנמסרו.

לאחר שבמשך שנים טיסה ליפן הייתה עסק יקר שהגיע למחיר של עשרות אלפי שקלים, השיקה חברת אל על קו טיסות ליפן במחיר נמוך בהרבה בהשוואה למתחרים. החברה מסרה כי לא חל שינוי בנוגע למועד השקת הקו, וכי היא נערכת לחנוך את הנתיב ההיסטורי ליפן החל מה-11 במארס. זאת, על אף שבהונג קונג עוגנת אוניית "נסיכת היהלום", אשר נוסעיה נצורים בה כבר שמונה ימים ללא אפשרות לרדת ממנה עקב חשש ההידבקות מהנגיף.

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

משרד החוץ מסר כי הוא עומד בקשר יום יומי עם הרשויות ביפן בעניין האזרחים הישראליים, וכי שגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהם מקבלים מענה לצרכים שלהם - לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר, כאשר הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש. כמו כן, הועברו חבילות של אספקה מהארץ. נוסף לכך, במשרד בוחנים כיצד ניתן לסייע לאזרחים לשוב לישראל עם סיום תקופת הבידוד, לרבות הסדרת מכתב מהרשויות ביפן שמאשר סיום תקופת הבידוד שיאפשר לאזרחים לטוס חזרה לארץ.

עם החזרה החלקית לשגרה, הרשויות בסין - שאליה כאמור אל על עצרה את כל טיסותיה, חוששות שהחזרה לעבודה ולשימוש במערכות התחבורה הציבוריות יביאו להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. זאת, על אף שקצב ההדבקה ירד במקצת. מאמצי המדינה האסייתית ככל הנראה צולחים בבלימת המגפה, וכוללים בידוד של עשרות מיליוני אנשים, הקמת בתי חולים המוניים וריתוך בתים.

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

לפני כשלושה חודשים הכריזה חברת אל על כוונתה לבצע טיסות ישירות לאוסטרליה כניסוי, על מנת לבחון בהמשך היתכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן. הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020, ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה במטוס "דרימליינר". על פי התכנון, טיסה מנתב"ג למלבורן תימשך כ-17 שעות, ואילו לדרך חזרה תתווסף שעה והיא תיארך כ-18 שעות.