הבליץ על יפן: האם כניסת אל על תשפיע על שוק הטיסות לטוקיו?

לצד עלייה משמעותית במטיילים הישראלים ביפן, מפורסמים רבים מסתערים לאחרונה על ארץ השמש העולה. מאז החלה חברת התעופה הישראלית למכור כרטיסים לקו החדש, הורגשה "התנפלות שנמשכה זמן לא קצר"

זמן צפייה: 04:56

במשך שנים הייתה טיסה ליפן עסק יקר מאוד שהגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. לאחרונה, התחרות בשמים הגיעה גם למזרח הרחוק והביאה את חברת אל על להשיק בקרוב קו טיסות ליפן במחיר נמוך בהרבה בהשוואה למחירים היום.

עוד בטרם נפתח הקו הישיר מורגשת לאחרונה מגמת הסתערות על היעד האסייתי. הזמרת דקלה, נטע אלחמיסטר, אנה ארונוב, אופירה אסייג והדוגמנית קורל סימנוביץ', הם רק חלק מהמפורסמים הישראלים שביקרו בזמן האחרון בארץ השמש העולה.

מטוס אל על
מטוס אל על | צילום: חדשות 13

בשנה שעברה טסו לטוקיו לא פחות מ-40,000 ישראלים בטיסות עם עצירת ביניים – צמיחה של עשרות אחוזים ביחס לשנה שקדמה לה. השנה גדל היקף המטיילים מישראל ב-20% נוספים. הקו הישיר צפוי להגדיל את מספר המטיילים מישראל באופן משמעותי.

אז כמה זול לטוס היום למדינה הרחוקה? טיסה של חברת "לופטהנזה" בחודש פברואר תעלה לכם רק 600 דולר, אמנם עם עצירת ביניים שיאריך את זמן ההגעה ל-20 שעות, אבל מי היה מאמין שהמחירים יכולים לרדת כל כך נמוך? טיסה ישירה באל-על תעלה 960 דולר - 11 שעות הלוך ו-12 שעות חזור. בזמן חג הפסח, בשיא הביקוש, תמצאו מחירים כמעט כפולים מאלו בחודש שלפני.

אם אתם מתכננים להגיע לאולימפיאדת 2020 בטוקיו, תוכלו לשמוח מהנתונים הבאים: מחיר טיסה ישירה באל-על תעלה 1060 דולר, בעוד טיסה עם עצירת ביניים תעלה רק 900 דולר, וטיסה דומה של חברת איירופלט תעלה אלף דולר.

"הטיסות לטוקיו תחלנה בעוד חצי שנה. תקופה מאוד מומלצת לנסיעות ליפן. מזג האוויר מתחיל להתחמם, פריחת הדובדבן", אמר מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על. "אנחנו רואים שיש הרבה מאוד ביקושים לטיסות החדשות הללו. כשהתחלנו למכור הייתה התנפלות שנמשכה גם תקופה לא קצרה".