משרד החוץ ביקש מיפן: הורידו את הישראלים מ"ספינת הקורונה"

בהנחיית השר כץ, המשרד ביקש מטוקיו לבדוק אפשרויות בידוד אחרות לאזרחים הנצורים על האונייה "נסיכת היהלום" זה שמונה ימים. ״נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים, תוך הגנה על הציבור"

זמן צפייה: 04:01

בהנחיית שר החוץ ישראל כץ, משרד החוץ פנה היום (רביעי) לרשויות ביפן בבקשה להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה "נסיכת היהלום", אשר עוגנת בחופי יפן ונוסעיה נצורים עליה כבר שמונה ימים, וביקש לבדוק אפשרויות בידוד אחרות. "נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה, תוך הקפדה על התנאים הנדרשים כדי להגן על הציבור", מסר כץ, שיקיים מחר הערכת מצב בנושא הנגיף.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא נמצא בקש יומיומי עם הרשויות ביפן בעניין האזרחים הישראלים, וכי שגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהם מקבלים מענה לצרכים שלהם - לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר, כאשר הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש. כמו כן, הועברו חבילות של אספקה מהארץ. נוסף לכך, במשרד בוחנים כיצד ניתן לסייע לאזרחים לשוב לישראל עם סיום תקופת הבידוד, לרבות הסדרת מכתב מהרשויות ביפן שמאשר סיום תקופת הבידוד שיאפשר לאזרחים לטוס חזרה לארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אופטימיות זהירה בסין: ירידה במספר נדבקי הקורונה במחוז חוביי

משרד הבריאות: לשקול נסיעה לתאילנד, יפן ויעדים נוספים במזרח

הישראלים הנצורים מתעדים: ארוחת שישי על "ספינת הקורונה"

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

ניקול, שנמצאת כבר קרוב לחודש על ספינת הקורונה, סיפרה לחדשות 13 כי שר הבריאות יעקב ליצמן דיבר איתם: "הוא הבטיח שמטפלים כרגע בנושא של חזרה שלנו הבייתה, מודעים למורכבות ולבעיתיות שיש בעניין, הוא הבטיח שיטפל בזה. אמר שחלילה ואחד מאיתנו ידבק הוא יגיע לישראל לקבלת טיפול וזה קצת הרגיע. אני מקווה שבאמת הדברים יסתדרו בהקדם. כל הישראלים בריאים, אני בקשר עם כולם. כרגע אנחנו שבויות של ממשלת יפן".

אתמול, כזכור, דווח כי יפן צפויה לאפשר עזיבה חלקית של תיירים מהספינה, שעליה אותרו כ-175 חולים בווירוס הקורונה. על פי הדיווח, הרשויות יאפשרו לנוסעים זקנים וחולים כרוניים לרדת מהאונייה "בקרוב". הידיעה הגיעה יממה לאחר שאובחנו 65 נדבקים חדשים על הסיפון.

מוקדם יותר היום, הרשויות בסין דיווחו כי מספר הנדבקים בווירוס הקורונה ושיעור התמותה מסיבוכים של המחלה הצטמצמו, ונמצאים בשפל מאז סוף ינואר. עד כה 1,115 בני אדם מתו מהמחלה וכ-44 אלף נדבקו בווירוס.

אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס
אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס | צילום: רויטרס

מומחה סיני לזיהומים, שמוביל את הצוות שמינתה הממשלה בסין כדי למצוא פתרון להתפרצות המחלה, חזה כי למרות הירידה, מספר הנדבקים עלול לעלות שוב. "אני מקווה שאירוע ההתפרצות יסתיים באזור חודש אפריל", אמר המומחה. על אף הודעת הרשויות הסיניות, מומחים בעולם שומרים על משנה זהירות, בזמן שארגון הבריאות העולמי אף קבע כי "מגפות מסוכנות יותר מטרור".

אתמול הודיע משרד הבריאות בישראל כי כחלק מהיערכות להגעת נגיף הקורונה שלוש מעבדות נוספות נערכו לבדיקות ואימות הנגיף – בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, הדסה בירושלים ורמב"ם בחיפה. זאת נוסף על המעבדה המרכזית שבתל השומר. כמו כן, המשרד עדכן כי עד כה נבדקו בישראל כ-140 בני אדם עם החשש שנדבקו בווירוס, אך כל התשובות שהתקבלו הן שליליות.