ישראלית ניסתה לבטל טיול לתאילנד בשל הנגיף: "ציפיתי להתחשבות"

עקב אזהרת משרד הבריאות, ביקשה ליזט כהן לבטל את החופשה שהזמינה - אך מנכ"ל חברת הנסיעות הודיע שהטיול יצא בכל מקרה, וישיב למבטלים החזר של עד 10% בלבד. "הם שאננים - המצב מחמיר מדי יום"

זמן צפייה: 06:50

הנגיף הסיני: יום לאחר שמשרד הבריאות פרסם אזהרה, שבה ביקש מאזרחי המדינה לשקול את נחיצות הנסיעות לתאילנד, פרסמה היום (שני) שגרירות תאילנד מכתב רשמי ובה הסבירה שישראל היא המדינה היחידה שהוציאה אזהרה כזו, וכתבה: "זה זמן למדע ולא שמועות. זמן לסולידריות - ולא סטיגמות".

בשל החשש הרב שאזהרת משרד הבריאות, והדאגה מהידבקות בווירוס הקורונה, ישראלים רבים מבקשים לבטל את החופשות שלהם. ליזט כהן, שפנתה לחברת "רימון" על מנת לבטל נסיעה לתאילנד, סיפרה בריאיון ל"חדשות היום": "פגשנו את מנכ"ל החברה והוא אמר שהוא שילם את הכסף לספקים. הוא שילם על שלוש טיסות פנים בתאילנד, מלונות וכו' - אבל הוא מוכן לוותר על הרווח שלהם. כלומר, הוא מקווה שהוא יגיע ל-10% של החזר. זה בדיחה". עוד אמרה: "בהלת הקורונה זה כלל עולמי, וגם הוא לא אשם - אבל אני מצפה שייגלה רגישות. היינו מוכנים שנישא יחד בהוצאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

910 בני אדם מתו, יותר מ-40 אלף חלו: הנגיף הסיני ממשיך להתפשט

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

ישראלית ב"ספינת הקורונה" סובלת מחום – נבדקה ע"י הצוות הרפואי

ליזט כהן, מנסה לבטל את נסיעתה לתאילנד
ליזט כהן, מנסה לבטל את נסיעתה לתאילנד | צילום: החדשות 13

"מבחינתו, גם אם כל הקבוצה מבטלת, ויוצא רק אדם אחד - הוא מחוייב להוציא את הטיול. יש פה עניין מאוד רגיש, זה לא החופשה החלומית שתיכננו. אנחנו לא רוצים לטוס ולהסתובב עם מסכות פנים - אנחנו לא בחדר ניתוח, אנחנח רוצים להיות בטיול וליהנות", סיפרה והוסיפה: "זה עלה שלושת אלפים דולרים לאדם. מדובר בקהל של פנסיונרים שמשלמים ממיטב כספם וחולמים על החופשה המון זמן, מתכננים אותה.

בהתייחס לאזהרה שפורסמה, שאיננה אזהרה רשמית של משרד החוץ - ועל כן חברות הטיולים והתעופה אינן מחויבות להשיב לנוסעים את הכסף, אמרה כהן: "אנחנו פנינו למשרד הבריאות, ועומדים איתם על קשר יום-יומי. מסתבר שהם שאננים. המצב מחמיר מדי יום, ולא כדאי להגיע לרגע שבו יהיה מאוחר מדי".

חברת "רימון" מסרה בתגובה: "חברת 'רימון טיולים מאורגנים' פועלת בנושא בקשות הביטול ברגישות הראויה ומתוך הבנה למצוקת הנוסעים. כמו כן, החברה מתחייבת להחזיר ללקוחות כל דולר שאותו נקבל חזרה מהספקים השונים. יחד עם זאת, אנו מבקשים להבהיר שכל עוד חברות התעופה לא מבטלות את הטיסות לתאילנד ושאר ספקי הקרקע פועלים כסדרם, אין אנחנו מקבלים כל החזר כספי בגין בקות הביטול הללו, נכון לעכשיו".

בתוך כך, חברת התעופה בריטיש איירוויז הודיעה שהיא מבטלת את כל הטיסות שלה לבייג'ינג ושנחאי עד אחד באפריל.