משרד הבריאות פרסם רשימת מדינות עם סכנה מוגברת להידבקות בחצבת

על פי ההמלצות החדשות, טסים לאוקראינה, גיאורגיה, מדגסקר, אלבניה וליבריה נדרשים לקבל חיסון טרם נסיעתם ואף לשקול את הביקור מחדש. 70% ממקרי החצבת – בקרב ילדים שלא חוסנו

 חצבת
חצבת | צילום: istock/getty images

משרד הבריאות הוציא היום (שלישי) המלצות חדשות בעניין מחלת החצבת, כאשר בין היתר הורה להתחסן טרם ביקור באוקראינה, גיאורגיה, מדגסקר, אלבניה וליבריה. המשרד אף ממליץ לשקול מחדש את נחיצות הנסיעה למדינות אלה. זאת, בעקבות נתוני ארגון הבריאות העולמי שמצביעים על כך שמדובר במדינות עם שיעורי תחלואה גבוהים במיוחד במחלה. ניתן לקבל את החיסון במרפאות משרד הבריאות, קופות החולים ומרפאות פרטיות (הרשימה המלאה כאן).

מקרי התחלואה בחצבת מופיעים ב-70% מהמקרים בקרב ילדים שאינם מחוסנים, ולכן מבקשים במשרד הבריאות לחסן בהקדם האפשרי את מי שלא חוסן. ככלל, יש לחסן ילדים במנה הראשונה בגיל שנה, ובשנייה בכיתה א'.

ביחס לאוכלוסיית המבוגרים בישראל, 85% מוגנים מפני חצבת, בין משום שקיבלו חיסון ובין אם נחשפו למחלה בעבר - והגורמים המקצועיים מבהירים כי עבורם אין דחיפות ללכת להתחסן. המשרד ממליץ לכל אדם שנולד לאחר שנת 1957 לקבל שתי מנות חיסון.

חיסון
חיסון | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות מזהיר את הטסים לחו"ל: התחסנו נגד חצבת בהקדם

"תקופת החגים מורכבת מבחינת התפשטות החצבת"

לאחר שלקתה בחצבת: דיילת אל על סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך

חצבת
חצבת | צילום: istok

בחודש שעבר הוציא משרד הבריאות הודעה ודרש כי כל הישראלים שלא חוסנו, מבוגרים וילדים כאחד - יתחסנו בדחיפות. הדרישה התעוררה טרם טיסות של ישראלים רבים לחו"ל בחופש חג הפסח, משום שכאשר אדם בישראל נחשף לחולה בנגיף, נערך תחקיר רפואי ונוצר קשר עם כל מי שהחולה בא איתו במגע, אך כאשר זה קורה בחו"ל, אין כל דרך לדעת זאת.

ביום שקדם להודעה זאת, פורסם כי דיילת אל על בת 43 שאושפזה שבועיים קודם לכן, סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך. היא הגיעה לבית החולים מאיר שבכפר סבא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה, לאחר שחלתה במחלת החצבת. מאז מצבה הרפואי המשיך להידרדר. עם היוודע דבר מחלתה, הודיע משרד הבריאות כי בטיסת אל על 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במארס ונחתה בארץ ב-27 במארס, נכח חולה בחצבת, וציין כי במידה שנוסעי וצוות הטיסה יפתחו מחלת חום, הם מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת.