לאחר שלקתה בחצבת: דיילת אל על סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך

עובדת חברת התעופה אושפזה בשבוע שעבר בביה"ח מאיר כשהיא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה. מצבה הרפואי הידרדר, וכעת על פי הצוות הרפואי היא סובלת מנזק מוחי חמור. טרם ידוע היכן נדבקה בנגיף

זמן צפייה: 02:34

דיילת אל על בת 43, שאושפזה לפני כשבועיים לאחר שנדבקה בחצבת, סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך - כך פורסם אמש (רביעי). נוסף אליה, ילד בן עשר סובל אף הוא מאותו הנזק לאחר שנדבק במחלה. טרם ידוע אם הדיילת נדבקה בנגיף בעת ששהתה בניו יורק, בישראל או במהלך הטיסה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

דיילת אל על כבת 40 במצב קשה לאחר שלקתה בחצבת

סכנת החצבת: 2 מיליון ישראלים לא מחוסנים; מלאי המנות לא מספיק

לראשונה: גן ילדים יהודי בניו יורק נסגר בעקבות התפרצות החצבת

חולה חצבת
חולה חצבת | צילום: istock/getty images

כאמור, ביום שלישי שעבר הגיעה הדיילת לבית החולים מאיר שבכפר סבא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה, לאחר שחלתה במחלת החצבת. מאז מצבה הרפואי המשיך להידרדר. עם היוודע דבר מחלתה, הודיע משרד הבריאות כי בטיסת אל על 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במארס ונחתה בארץ ב-27 במארס, נכח חולה בחצבת, וציין כי במידה שנוסעי וצוות הטיסה יפתחו מחלת חום, הם מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת.

ממכתב שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות, רועי בר סימן טוב, עולה כי ישנם שני מיליון ישראלים שאינם מחוסנים או מחוסנים חלקית למחלת החצבת, בעוד שמשרד הבריאות מחזיק ב-215 אלף מנות חיסון בלבד. היות שיש לקבל שתי מנות של החיסון, המשמעות היא שקיימים במלאי חיסונים רק בעבור מאה אלף ישראלים. המכתב נשלח על ידי פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

הדבר מדאיג במיוחד לקראת חג הפסח – תקופה שמאופיינת במפגשים משפחתיים גדולים ובטיסות מרובות לחו"ל. החשש הגדול ביותר הוא מטיסות לאוקראינה ולניו יורק בגלל ההתפרצות הגדולה של המחלה שם. במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי בנושא, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו יותר מודאגים בגלל תקופת החגים. אנשים נוסעים ובאים מחו"ל, יש יותר אינטראקציות משפחתיות. הערכת המצב שלנו היא שאנחנו צריכים לייצר יותר תחושת דחיפות בקרב האוכלוסיות שלא מתחסנות".

באופן עקרוני, מי שנולד לפני שנת 1957 נחשב מחוסן באופן טבעי. מי שנולדו בין השנים 1957 ו-1977 קיבלו רק חיסון אחד ולכן זקוקים לעוד מנת חיסון. משרד הבריאות ימקד עכשיו את פעילותו בריכוזי אוכלוסיות שכלל לא התחסנו ובחיסון הילדים.