דיילת אל על כבת 40 במצב קשה לאחר שלקתה בחצבת

עובדת חברת התעופה הגיעה לבית החולים מאיר כשהיא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה. מצבה הרפואי המשיך להידרדר, וכעת היא מונשמת ומורדמת. טרם ידוע היכן נדבקה במחלה

זמן צפייה: 00:47

דיילת אל על בשנות ה-40 לחייה הגיעה אתמול (שלישי) לבית החולים מאיר שבכפר סבא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה, לאחר שחלתה במחלת החצבת. מצבה הרפואי המשיך להידרדר, וכעת היא מונשמת, מורדמת ומטופלת בטיפול נמרץ. עדיין לא ברור היכן נחשפה הדיילת למחלה, ובימים הקרובים ניתן יהיה לדעת אם היא נדבקה במהלך טיסה, ואם אנשים נוספים צריכים להיבדק.

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי בטיסת אל על 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במארס ונחתה בארץ ב-27 במארס, נכח חולה בחצבת. במידה שנוסעי וצוות הטיסה יפתחו מחלת חום, הם מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת.

חולה חצבת
חולה חצבת | צילום: istock/getty images

משרד הבריאות מבקש לחדד שגם מי שחושב שהוא מפתח סימני מחלה והיה בטיסה הספציפית הזאת שיפנה באופן מידי לרופא המשפחה שלו - עדיף בטלפון ויצמצם למינימום את השהייה שלו במרחב הציבורי (לדוגמא:  בבתי ספר, אוטובוסים, קניונים וכדומה).

לפני כחודשיים הודיע משרד הבריאות כי בתום בדיקה שביצע, התברר כי מורה המועסקת בבתי ספר ביישוב עומר ובבאר שבע לקתה במחלת החצבת. זאת, לאחר הפרסום בחדשות 13 כי קיים חשש שמורה מקצועית שמלמדת ילדים באופן פרטני בבית ספר יסודי בעומר חלתה.

חודש קודם לכן, התעורר חשש כי מאות אנשים במספר מקומות במרכז הארץ נחשפו למחלה, לאחר שאימו של בן שנה שחלה דיווחה למשרד הבריאות כי התינוק שהה בבתי החולים בילינסון, שניידר, טרם איכילוב ובקניון בקריית אונו.