בשל הידבקויות נוספות: בידוד "ספינת הקורונה" צפוי להימשך

על אף שהנוסעים לא ירדו מה"פרינסס דיימונד" יותר משבועיים, סיום הבידוד שנקבע ליום רביעי עשוי להידחות. נציג משרד הבריאות המריא לטוקיו במטרה לתאם את הטיפול בישראלים ששוהים על הספינה

זמן צפייה: 03:48

הנגיף הסיני: סיום הבידוד של ספינת ה"פרינסס דיימונד", שעליה התגלו מספר חולי קורונה, ונקבע ליום רביעי הקרוב צפוי להידחות בשל הידבקויות נוספות של נוסעים על הספינה. עד כה, 286 חולים אובחנו על סיפון ה"פרינסס דיימונד" ופונו לאשפוז בבידוד, אך מקרים נוספים התגלו במהלך השבועיים מאז עגנה הספינה לחופי יפן.

בשל המידע המצומצם שקיים על תנאי הבידוד שבהם שוהים הנוסעים, קשה להעריך אם האבחונים נובעים מחשיפה מחודשת לחולים – או שמדובר בחולים שהנגיף היה רדום אצלם עד כה.

במהלך השבוע הקרוב צפויים כל נוסעי הספינה לעבור בדיקת מעבדה לאיתור הנגיף בדם, ובהמשך יבדקו גם קלינית – ואלו שלא יראו את התסמינים ולא ימצא הנגיף בדם ישוחררו. בדיקות אלו עשויות להיות ממושכות – מכיוון שעל הספינה עדיין שוהים יותר מ-3,000 איש.

עוד בחדשות 13:

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

מקרה מוות ראשון מקורונה באירופה: תייר סיני מת בצרפת

הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

בתוך כך, נציג של משרד הבריאות המריא הערב (שבת) ליפן, במטרה לתאם עם משרד הבריאות המקומי את שחרורם של הישראלים השוהים על הספינה ואת המשך טיפול. "הישראלים יצאו לקראת סוף השבוע, הם צריכים לעבור בדיקת מעבדה, ולכן זה טיפה מתעכב", אמר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בטרם המריא לטוקיו. "בסופו של יום אני מאמין שעד סוף השבוע כולם יצאו. בהתאם לתוצאות הבדיקות נוכל להחליט אם הם יוכלו לחזור לביתם או להיכנס קודם לבידוד".

מוקדם יותר הערב הביע יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, חשש מהתפשטות הקורונה, והצהיר כי "כל המדינות צריכות להיות מוכנות לאפשרות שהנגיף יגיע אליהן". את הדברים אמר בוועידת הביטחון במינכן.

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

"הקורונה היא עדיין מצב חירום עבור סין - בלתי אפשרי לדעת איזה כיוון הנגיף ייקח", הסביר יו"ר הארגון, והוסיף כי הוא "מעודד מהפעולות שסין נוקטת ומאטות את התפשטות הנגיף בשאר העולם".

אדנהום עוד הביע דאגה מהעלייה במספר המקרים בסין, וכן מ"ההרס שהנגיף עלול להמיט במדינות עם בריאות חלשה".