מקרה מוות ראשון מקורונה באירופה: תייר סיני מת בצרפת

בן ה-80 אושפז לאחר שחלה בווירוס, כך מסרה שרת הבריאות במדינה. בצרפת אובחנו סך הכל 11 מקרים של הידבקות בנגיף • סגן שר החוץ הסיני: "כמה מדינות הגזימו באזהרות המסע שהן פרסמו"

זמן צפייה: 02:06

הנגיף הסיני: שרת הבריאות בצרפת הודיעה היום (שבת) על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה באירופה - תייר סיני כבן 80 מת לאחר שחלה. סך הכל אובחנו בצרפת 11 חולים בנגיף.

"אמש עודכנתי במותו של קשיש בן 80 שטופל בבית החולים מזה כשבועיים לאחר שסבל מנגיף הקורונה", ציינה השרה. "המטופל, תייר סיני ממחוז חוביי, הגיע לצרפת באמצע ינואר. הוא אושפז בבידוד מחמיר 10 ימים לאחר הגעתו. מצבו הדרדר במהירות, והוא היה במצב קריטי כמה ימים ושהה תחת טיפול אינטנסיבי".

לכתבות נוספות בנושא >>

הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

121 מתים נוספים מהנגיף בסין, יותר מ-5,000 נדבקו

שיטת אבחון חדשה לנגיף הקורונה בסין: יותר מ-60 אלף נדבקו

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

במקביל, סגן שר החוץ הסיני התייחס לנגיף וטען כי "כמה מדינות הגזימו בהגבלות המסחר ואזהרות המסע שהן פרסמו". עוד ציין כי "יותר מ-8,000 בני אדם שנדבקו בווירוס החלימו ושוחררו מבתי החולים, אנחנו משוכנעים שהמגפה תחלוף במהירות והשפעת הקורונה על כלכלת סין תהיה זמנית".

בד בבד, נוסעת אמריקנית בת 83 בספינת ה"ווסטרדם" שעוגנת לחופי קמבודיה, אובחנה בנגיף הקורונה לאחר שעזבה את הספינה – וטסה למלזיה. בעלה של החולה נבדק אף הוא – ונמצא כי אינו נושא את הנגיף. כזכור, ספינת הווסטרדם הייתה אמורה להגיע להונג קונג לפני כשבועיים אך הפרובינציה הסינית ומספר מדינות חוף באזור סירבו לאפשר לה לעגון. לבסוף עגנה הספינה לחופי קמבודיה.

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום שגרירות ארה"ב בטוקיו הודיעה שהממשל האמריקני יפנה אזרחים אמריקנים שנמצאים על "ספינת הקורונה", שמבוצרת מול חופי יפן כבר למעלה משבוע, והם יוכלו לשוב לביתם כבר ביום ראשון. כ-3,500 נוסעים ואנשי צוות נמצאים בבידוד על הספינה, והיום הודיעו על 67 נדבקים חדשים בנגיף.

שני מטוסים ימריאו מיפן לארה"ב כבר ביום ראשון, עליהם יהיה מקום ל-380 האזרחים האמריקנים שנמצאים על הספינה. נוסעים עם חום, שיעולים, או בעלי סימפטומים כלשהם של נגיף הקורונה לא יורשו לעלות למטוס, אך הממשל האמריקני ציין שהם "עובדים עם ממשלת יפן כדי לוודא שמי שלא יורשה לעלות יקבל טיפול רפואי ביפן".

כמו כן, למפונים יערכו בדיקות רפואיות נוספות בארה"ב וחלקם ככל הנראה יתבקשו להישאר בבידוד למשך 14 ימים עם ההגעה לארה"ב, כך ציין בכיר במרכז למניעת מחלות ובקרתן.

''ספינת הקורונה'' הסינית
''ספינת הקורונה'' הסינית | צילום: רויטרס

שגרירות ארה"ב עדכנה את הנוסעים שעל הספינה בפינוי בהודעת מייל, בה נכתב כי "העדיפות העליונה של הממשל האמריקני היא בטיחותם של אזרחי ארה"ב. מומחי בריאות עובדים עם חברת הספנות ועם הממשל ביפן כדי להעריך את הנסיבות המיוחדת של ספינת 'דיימונד פרינסס'".

"אחנו מבינים שעברתם חווייה מלאת מתחים ואנחנו מחוייבים לספק את כל התמיכה שאנחנו יכולים ולהחזיר אתכם לארה"ב למשפחותיכם", נכתב במייל לנוסעים. כמו כן, בשגרירות הודו לממשלת יפן על "הטיפול המסור שלהם ועל הסיוע בהחזרת האזרחים לארה"ב".

בתוך כך, סין דיווחה כי ביום שישי מתו 143 בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף. עד כה, מספר החולים שמתו בעקבות הווירוס בסין מאז הופעתו הוא 1,523. כמו כן, בתאילנד זוהה מקרה נוסף של הדבקה וכעת מספר החולים במדינה עומד על 34.