הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

הממשל האמריקני יפנה מהאונייה שמבוצרת מול חופי יפן 380 אזרחים בשני מטוסים, שימריאו חזרה לארה"ב כבר מחר. אזרחים עם סימפטומים של המחלה לא יורשו לעלות על טיסה. 67 נדבקים חדשים אובחנו

זמן צפייה: 01:46

שגרירות ארה"ב בטוקיו הודיעה הבוקר (שבת) שהממשל האמריקני יפנה אזרחים אמריקנים שנמצאים על "ספינת הקורונה", שמבוצרת מול חופי יפן כבר למעלה משבוע, והם יוכלו לשוב לביתם כבר ביום ראשון. כ-3,500 נוסעים ואנשי צוות נמצאים בבידוד על הספינה, והיום הודיעו על 67 נדבקים חדשים בנגיף.

שני מטוסים ימריאו מיפן לארה"ב כבר ביום ראשון, עליהם יהיה מקום ל-380 האזרחים האמריקנים שנמצאים על הספינה. נוסעים עם חום, שיעולים, או בעלי סימפטומים כלשהם של נגיף הקורונה לא יורשו לעלות למטוס, אך הממשל האמריקני ציין שהם "עובדים עם ממשלת יפן כדי לוודא שמי שלא יורשה לעלות יקבל טיפול רפואי ביפן".

כמו כן, למפונים יערכו בדיקות רפואיות נוספות בארה"ב וחלקם ככל הנראה יתבקשו להישאר בבידוד למשך 14 ימים עם ההגעה לארה"ב, כך ציין בכיר במרכז למניעת מחלות ובקרתן.

לכתבות נוספות בנושא >> 

1,700 נדבקו ו-6 מתו: המחיר שמשלמים הצוותים הרפואיים בסין

121 מתים נוספים מהנגיף בסין, יותר מ-5,000 נדבקו

שיטת אבחון חדשה לנגיף הקורונה בסין: יותר מ-60 אלף נדבקו

''ספינת הקורונה'' הסינית
''ספינת הקורונה'' הסינית | צילום: רויטרס

גם בישראל עושים מאמצים להוריד את 15 האזרחים מהספינה במטרה להשיבם לישראל. יום רביעי משרד החוץ פנה לרשויות ביפן בבקשה להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה וביקש לבדוק אפשרויות בידוד אחרות. "נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה, תוך הקפדה על התנאים הנדרשים כדי להגן על הציבור", מסר שר החוץ ישראל כץ.

שגרירות ארה"ב עדכנה את הנוסעים שעל הספינה בפינוי בהודעת מייל, בה נכתב כי "העדיפות העליונה של הממשל האמריקני היא בטיחותם של אזרחי ארה"ב. מומחי בריאות עובדים עם חברת הספנות ועם הממשל ביפן כדי להעריך את הנסיבות המיוחדת של ספינת 'דיימונד פרינסס'".

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

"אחנו מבינים שעברתם חווייה מלאת מתחים ואנחנו מחוייבים לספק את כל התמיכה שאנחנו יכולים ולהחזיר אתכם לארה"ב למשפחותיכם", נכתב במייל לנוסעים. כמו כן, בשגרירות הודו לממשלת יפן על "הטיפול המסור שלהם ועל הסיוע בהחזרת האזרחים לארה"ב".

בתוך כך, סין דיווחה כי ביום שישי מתו 143 בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף. עד כה, מספר החולים שמתו בעקבות הווירוס בסין מאז הופעתו הוא 1,523. כמו כן, בתאילנד זוהה מקרה נוסף של הדבקה וכעת מספר החולים במדינה עומד על 34.

תחנת בדיקה בכביש בסין, בזמן התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

הרשויות בסין הודיעו אתמול כי 1,716 עובדי מערכת הבריאות נדבקו עד כה מנגיף הקורונה. שישה מהם מתו מהמחלה. זנג יצ'ין, סגן השר בוועידת הבריאות הלאומית בסין, אמר כי 1,102 עובדי מערכת הבריאות נדבקו בנגיף בעיר ווהאן, שבה התפרצה המחלה, ו-400 נוספים באזורים נוספים במחוז חוביי. "הנטל על עובדי מערכת הבריאות שבחזית הוא כבד מאוד", אמר לרויטרס. "יכולות העבודה והמונה שלהם מוגבלות, הלחץ הפסיכולוגי הוא עצום, והסיכון לזיהום הוא גבוה".

הרשויות המקומיות התקשו לספק ציוד הגנה כגון מסיכות נשימה, משקפי מגן וחליפות הגנה, בבתי חולים באזור. רופא מקומי סיפר לסוכנות הידיעות AFP כי הוא ו-16 מעמיתיו לעבודה הראו סימנים להידבקות בווירוס. עובדת רפואית נוספת אמרה לרשת CNN כי היא ויותר ממאה אנשי צוות בבית החולים הוכנסו לבידוד, נמצא כי 30 עובדים נוספים נושאים את הנגיף. זאת, מתוך כ-500 אנשי צוות, שעובדים בבית החולים.