1,700 נדבקו ו-6 מתו: המחיר שמשלמים הצוותים הרפואיים בסין

הרשויות בבייג'ינג פרסמו את הנתונים על עובדי מערכת הבריאות שמנסים להילחם בקורונה. "יש עליהם נטל כבד – הסיכון להידבקות גבוה" • מצרים הודיעה על מקרה ראשון של הדבקה במדינה

זמן צפייה: 03:51

הנגיף הסיני: הרשויות בסין הודיעו היום (שישי) כי 1,716 עובדי מערכת הבריאות נדבקו עד כה מנגיף הקורונה. שישה מהם מתו מהמחלה. מספר המתים מהמחלה ברחבי העולם עלה ל-1,384, וקרוב ל-65 אלף נדבקו. במצרים הודיעו כי לראשונה אותר מקרה הדבקה במדינה. מדובר באזרח זר.

זנג יצ'ין, סגן השר בוועידת הבריאות הלאומית בסין, אמר כי 1,102 עובדי מערכת הבריאות נדבקו בנגיף בעיר ווהאן, שבה התפרצה המחלה, ו-400 נוספים באזורים נוספים במחוז חוביי. "הנטל על עובדי מערכת הבריאות שבחזית הוא כבד מאוד", אמר לרויטרס. "יכולות העבודה והמונה שלהם מוגבלות, הלחץ הפסיכולוגי הוא עצום, והסיכון לזיהום הוא גבוה".

לכתבות נוספות בנושא:

121 מתים נוספים מהנגיף בסין, יותר מ-5,000 נדבקו

חשש מקורונה בבחירות: משרד הבריאות וועדת הבחירות יערכו דיון

בהלת הקורונה: הורים נגד יציאת ילדיהם למסע לפולין מחשש להדבקה

נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

הרשויות המקומיות התקשו לספק ציוד הגנה כגון מסיכות נשימה, משקפי מגן וחליפות הגנה, בבתי חולים באזור. רופא מקומי סיפר לסוכנות הידיעות AFP כי הוא ו-16 מעמיתיו לעבודה הראו סימנים להידבקות בווירוס. עובדת רפואית נוספת אמרה לרשת CNN כי היא ויותר ממאה אנשי צוות בבית החולים הוכנסו לבידוד, נמצא כי 30 עובדים נוספים נושאים את הנגיף. זאת, מתוך כ-500 אנשי צוות, שעובדים בבית החולים.

כאמור, הלילה הודיעו הרשויות בסין כי עוד 121 איש מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, ועל כן מספר המתים הכללי עומד על 1,384. כמות הנדבקים זינקה גם היא בלילה על פי הודעת הסינים – ועומדת כעת על כ-65 אלף רובם במחוז חוביי ובעיר ווהאן, מקור הנגיף.

על הספינה "נסיכת היהלום" העוגנת מול חופי יפן לא הרחק מטוקיו, כשעליה 3,700 נוסעים שנמצאים בבידוד, בהם כ-15 ישראלים – נמצאו 218 חולים שהורדו ממנה. השבוע הודיע משרד החוץ כי פנה לרשויות ביפן בדרישה לשחררם ארצה.

ובינתיים בקמבודיה כבר ירדו מהספינה הנוסעים שהיו על האוניה "ווסטרדאם", אשר לא התקבלה בחמש מדינות מחשש לקורונה. משרד הבריאות הקמבודי הודיע כי מבין יותר מאלפיים הנוסעים ואנשי הצוות שנבדקו, אף אחד לא חולה במחלה.

למרות המספרים הגבוהים והזינוק המשמעותי במספר החולים בשתי היממות האחרונות, בארגון הבריאות העולמי מנסים לשמור על אופטימיות. בתדרוך אמש אמר ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית החירום בארגון , כי "מקרי ההידבקות בנגיף לא עלה באופן דרמטי מחוץ לסין". עוד אמרו בארגון, כי "אין שינוי חריג בדפוס התמותה או בהדרדרות הרפואית של החולים כתוצאה מהנגיף".

ישנן שתי השערות מרכזיות לסיבה לדיווחים הסיניים על העליה החדה במספר הנדבקים: הראשונה, לפיה הוחלט לשנות את צורת הספירה, ולכלול גם חולים שפתחו תסמינים בלבד - בטרם התקבלו תוצאות בדיקת המעבדה; השניה, לפיה הסינים, שהסתירו את נתוני האמת, מנסים כעת להדביק את הפער שנוצר בין דיווחיהם לבין המצב החמור בפועל.