ישראלית על "ספינת הקורונה" ביפן: "לא יודעת איך נחזיק"

ניקול בן דוד, נוסעת באוניית הנופש, סיפרה לחדשות 13 שהנחו את 3,700 הנוסעים לא לצאת מהחדרים לאחר שנמצאו עשרה חולים בכלי השייט. "אנחנו לא מבינים את המידע המדויק, לא מבינים את ההנחיות"

זמן צפייה: 04:00

ניקול בן דוד, ישראלית שנמצאת על ספינת נופש שנמצאת בהסגר מול חופי יפן אחרי שנמצאו עליה עשרה חולי קורונה, סיפרה הבוקר (רביעי) לחדשות 13 כי "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק 14 יום ככה". ממשרד החוץ נמסר כי על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי על הספינה, אבל הרשימות עדיין אינן מאומתות סופית.

החולים הורדו מהספינה והם הובהלו לטיפול בבית החולים, אך הנוסעים עדיין לא הורשו לרדת מהספינה ויאלצו להישאר עליה לשבועיים הקרובים, עד שיבדקו ויהיה ניתן לוודא שאין נדבקים נוספים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. בשלב זה, הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פריצת דרך בחקר הקורונה קושרת את מקור הנגיף – בעטלפים

הנגיף הסיני: הישראלים שנשארו בתאילנד – ואלה שביטלו את החופשה

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2992950955' autoplay='0' credit='' desc='ישראלית על "ספינת הקורונה"' kid='1_s2qr7bn2' duration='90'']

ניקו הוסיפה כי "אנחנו לא מבינים את המידע המדוייק כרגע, לא כל כך מבינים את ההנחיות שמסבירים. נותר לנו לקוות שאף אחד לא ידבק ושנגיע במהרה הבייתה". לעטנתה, יש 14 ישראלים על הספינה.

על הספינה יש למעלה מ-3,700 נוסעים וחברי צוות, וכאמור הוטל עליה הסגר מול חופי העיר יוקוהמה שביפן לפני מספר ימים, לאחר שנמצא עליה אדם חולה. כעת נערכות בדיקות רפואיות בקרב הנוסעים במטרה לאתר האם ישנם חולים נוספים.

הישראלית שנמצאת על הספינה הסינית והחדר בו היא שוהה
הישראלית שנמצאת על הספינה הסינית והחדר בו היא שוהה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, פורסם מחקר חדש במגזין הנחשב Nature שהציג מיפוי גנטי של נגיף הקורונה החדש, הדומה ב-96% לנגיף מאותה משפחה, הנמצא בעטלפים. גילוי זה, הקושר בין העטלפים לתפוצת המחלה בבני אדם, מהווה פריצת דרך במחקר, בדרך לפיתוח החיסון.

כעת מנסים החוקרים להגיע אל הנדבק הראשון בנגיף, במטרה לעקוב אחר המוטציות שהתרחשו ולנסות להעריך מה תהיה תפוצתו וכמה מדבק הוא.