חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

יו"ר הארגון הביע דאגה מהעלייה במספר הנדבקים בסין: "עדיין מדובר במצב חירום במדינה - אין לדעת לאיזה כיוון הוא יתפתח". עוד הצהיר כי הוא חושש מההרס שהווירוס עלול לגרום במדינות חלשות

זמן צפייה: 01:48

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, הביע היום (שבת) חשש מהתפשטות הקורונה, והצהיר כי "כל המדינות צריכות להיות מוכנות לאפשרות שהנגיף יגיע אליהן". את הדברים אמר בוועידת הביטחון במינכן.

"הקורונה היא עדיין מצב חירום עבור סין - בלתי אפשרי לדעת איזה כיוון הנגיף ייקח", הסביר יו"ר הארגון, והוסיף כי הוא "מעודד מהפעולות שסין נוקטת ומאטות את התפשטות הנגיף בשאר העולם".

אדנהום עוד הביע דאגה מהעלייה במספר המקרים בסין, וכן מ"ההרס שהנגיף עלול להמיט במדינות עם בריאות חלשה".

עוד בחדשות 13:

הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

121 מתים נוספים מהנגיף בסין, יותר מ-5,000 נדבקו

http://צרפת

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה שרת הבריאות בצרפת על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה באירופה - תייר סיני כבן 80 מת לאחר שחלה. סך הכל אובחנו בצרפת 11 חולים בנגיף.

"אמש עודכנתי במותו של קשיש בן 80 שטופל בבית החולים מזה כשבועיים לאחר שסבל מנגיף הקורונה", ציינה השרה. "המטופל, תייר סיני ממחוז חוביי, הגיע לצרפת באמצע ינואר. הוא אושפז בבידוד מחמיר 10 ימים לאחר הגעתו. מצבו הדרדר במהירות, והוא היה במצב קריטי כמה ימים ושהה תחת טיפול אינטנסיבי".

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

במקביל, סגן שר החוץ הסיני התייחס לנגיף וטען כי "כמה מדינות הגזימו בהגבלות המסחר ואזהרות המסע שהן פרסמו". עוד ציין כי "יותר מ-8,000 בני אדם שנדבקו בווירוס החלימו ושוחררו מבתי החולים, אנחנו משוכנעים שהמגפה תחלוף במהירות והשפעת הקורונה על כלכלת סין תהיה זמנית".

בד בבד, נוסעת אמריקנית בת 83 בספינת ה"ווסטרדם" שעוגנת לחופי קמבודיה, אובחנה בנגיף הקורונה לאחר שעזבה את הספינה – וטסה למלזיה. בעלה של החולה נבדק אף הוא – ונמצא כי אינו נושא את הנגיף. כזכור, ספינת הווסטרדם הייתה אמורה להגיע להונג קונג לפני כשבועיים אך הפרובינציה הסינית ומספר מדינות חוף באזור סירבו לאפשר לה לעגון. לבסוף עגנה הספינה לחופי קמבודיה.