משרד הבריאות: קופה"ח יבצעו בדיקות קורונה בחינם לטסים לחו"ל

פרופ' איתמר גרוטו הנחה את קופות החולים לאפשר למי שעתיד לטוס לחוץ לארץ לבצע בדיקה על חשבון המדינה, כדי שמדינות ירוקות יסכימו להכניס אליהן ישראלים. זאת, עד שתוקם מעבדה ייעודית בנתב"ג

זמן צפייה: 04:15

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הנחה היום (שלישי) את קופות החולים לבצע בדיקות קורונה בחינם לטסים לחו"ל. המשמעות היא שהטסים יצטרפו לרשימה המצומצמת של הזכאים להיבדק - בהם מי שנחשף לחולה מאומת ומי שפיתח תסמינים.

ההחלטה נובעת מההבנה שמדינות ירוקות לא יקבלו ישראלים ללא ביצוע בדיקה, ותהיה תקפה עד שבנמל התעופה בן גוריון תוקם מעבדה ייעודית - דבר שייקח עוד חודש לפחות. הבדיקות בקופות החולים, כאמור, ייערכו על חשבון המדינה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 1,091 נדבקים חדשים. מניין מקרי המוות עלה ל-622. ישנם 375 חולים במצב קשה, ומהם 110 מונשמים. מחצות בוצעו 17,394 בדיקות.

עוד בחדשות 13:

חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

גמזו מזהיר: "עסקים שיעברו על מגבלת ההתקהלות – ייסגרו"

בנק ישראל: הסיכון שנשקף ליציבות המשק – עלה לבינוני עד גבוה

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

אתמול דנה ועדת הקורונה במתווה לפתיחת השמיים, לקראת המועד המתוכנן למהלך ב-16 באוגוסט. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון דרשה לקבל נתונים מבוססים אודות מספר הנדבקים המאומתים שנכנסו למדינה, ופרופסור אשר שלמון ממשרד הבריאות אמר: "יש חולה אחד ביום מכל האנשים שנכנסים למדינה".

"השיח יוצר בלבול, ואנחנו לא מקבלים שום אינפורמציה רציפה", הצהירה שאשא ביטון. "אין כאן סודות, ואני מבקשת שתציגו את המתווה כולל המדינות - אנחנו רוצים לדעת את הנתונים בצורה מסודרת. נאמר לנו שיש מתווה רק צריך לאשר אותו. משום מה אנחנו שבוע אחרי ואני לא מרגישה שיש מתווה. לא ברור לי מה המדינות, האם מותר לנו להיכנס אליהם או הפוך. אנחנו מדברים על מתווה של פתיחת השמיים, לא מתווה לפצצת אטום".

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

יו"ר הוועדה המשיכה וביקרה את ההתנהלות: "אנחנו מדברים רק על ישראלים, אנחנו לא יודעים מה גורל המכרז של המעבדה, אין לנו נתוני הדבקה - כל הדיון הזה הוא בעלמא. אז אל תגידו שהשמיים נפתחים כי הם לא, והתעופה לא באמת נפתחת ואנחנו עובדים פה על עצמנו. אני לא רואה פה שום בשורה, אני מרגישה אכזבה גדולה. אנחנו לא נמצאים בדיון הקודם אלא הרבה אחורה".

"אני מרגישה הרבה יותר רע ממה שהיה בשבוע שעבר. שבוע שעבר היה כאן נציג של המשל"ט שאמר שיש מתווה שאפשר לאשר בלחיצת כפתור. נתנו שבוע להביא את המתווה לשולחן הדיונים. היום אין מתווה, אתם לא יודעים לענות לנו על השאלות, מה הבעיה להציג את המתווה אם הוא קיים? אם לא רוצים להציג את הדברים בכנסת כי לא רוצים לחשוף אותם אז זה חמור. ואם אין נתונים זה גם חמור. אני רואה את בחומרה שהממשלה כממשלה לא מוכנה לחשוף את הדברים כאן בשולחן הדיונים ואם היא לא חושפת כי אין נתונים זה גם חמור! כך בדיוק אנחנו פוגעים באמון הציבור".