גמזו מזהיר: "עסקים שיעברו על מגבלת ההתקהלות - ייסגרו"

ממונה הקורונה העביר תדרוך בנושא המאבק בנגיף, והביע חשש מפני הירידה בכמות הנבדקים: "יוצר תחלואה חבויה". עוד התריע: "אם אנשים לא מצליחים להימנע מלהתכנס - ייתכן שלא יהיה מנוס מסגר"

זמן צפייה: 01:17

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו העביר היום (שלישי) תדרוך בנושא המאבק בהתפשטות הנגיף, והזהיר: "עסק שעובר על מגבלת ההתקהלות - ייסגר. כשזה יקרה בהרבה מקומות, העיר עלולה להגיע לסגר". עוד הדגיש גמזו: "העבודה בערים האדומות והכתומות היא קריטית - אולי נגיע בסופו של דבר גם לסגר".

גמזו התייחס לירידה במספר הנדבקים והצהיר: "יש ירידה מסוימת, אבל היא לא מאוד משמעותית - אנחנו עדיין מודאגים מהכמויות. יש ירידה בכמות הבדיקות ואנשים רבים חוששים להיבדק. זה מטריד כי זה יוצר אפקט של תחלואה חבויה". לדבריו, "יש עלייה במספר המקרים הקשים והמאושפזים, אבל לא במספר המקרים החדשים".

עוד בחדשות 13:

ישראל עקפה את סין: יותר מ-85 אלף נדבקו מפרוץ מגפת הקורונה

רופאי קופ"ח: העיסוק הרב בקורונה פוגע בטיפול בחולים "רגילים"

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו

ממונה הקורונה הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה של הציבור ביישום ההנחיות. "אנחנו לא מצליחים להסביר לישראלים לאכוף את הריחוק הפיזי, לא מצליחים ליצור אכיפה והתרעה. הציבור צריך להבין - אם אתם לא מצליחים למנוע מעמצכם להתקהל, אז אולי אין ברירה אלא להטיל סגר". עוד ציין גמזו: "אני פחות חושש מחופי הים, אלא יותר מחללים סגורים". גמזו ציין את חשיבות קטיעת שרשרות ההדבקה והודה: "אנחנו לא עושים את זה טוב. קשה לגדוע תחלואה במספר נדבקים כזה".

גמזו ציין את מודל "הרמזור" שיזם למאבק בנגיף, והסביר כי הוא תומך בהגבלות דיפרנציאליות לפי ערים בהתבסס על נתוני התחלואה שבהן. "העבודה בערים האדומות והכתומות היא קריטית. זה תהליך, זה לא קורה ביום-יומיים, והיינו צריכים להתחיל אותו לפני כן. אולי נגיע בסופו של דבר גם לסגר. לא הייתי בעד הטלת סגר – בסגרים הקודמים לא הצליחה ירידת התחלואה בתוך הערים".

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל מתחילת המגפה חצה את זה של סין, כאשר 85,354 ישראלים נדבקו עד כה. אתמול אובחנו 1,641 נדבקים חדשים בנגיף. בכך, מספר החולים המאומתים עלה ל-24,714, מתוכם 381 במצב קשה, בהם 110 מונשמים ו-182 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-619. כ-60 אלף חולים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-23 אלף בדיקות, מתוכן 7.5% היו חיוביות.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 3,761, לאחר מכן בני ברק עם 1,842 ואז מודיעין עילית שבה אובחנו 1,135 חולים פעילים. מעבר לכך, מספר החולים בתל אביב גם ממשיך להיות גבוה עם 1,102 בני אדם שלקו במחלה. על כן, תל אביב נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.