ועדת הקורונה דנה בפתיחת השמיים: "חולה ביום מהנכנסים למדינה"

במהלך הדיון על חידוש הטיסות ביקשה ח"כ שאשא ביטון לקבל את הנתונים על מספר המאומתים שהגיעו לישראל, והצהירה: "אנחנו לא מקבלים שום אינפורמציה רציפה - זה חמור, אני מרגישה אכזבה גדולה"

זמן צפייה: 04:15

ועדת הקורונה דנה היום (שני) במתווה לפתיחת השמיים, לקראת המועד המתוכנן למהלך ב-16 באוגוסט. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון דרשה לקבל נתונים מבוססים אודות מספר הנדבקים המאומתים שנכנסו למדינה, ופרופסור אשר שלמון ממשרד הבריאות אמר: "יש חולה אחד ביום מכל האנשים שנכנסים למדינה".

"השיח יוצר בלבול, ואנחנו לא מקבלים שום אינפורמציה רציפה", הצהירה שאשא ביטון. "אין כאן סודות, ואני מבקשת שתציגו את המתווה כולל המדינות - אנחנו רוצים לדעת את הנתונים בצורה מסודרת. נאמר לנו שיש מתווה רק צריך לאשר אותו. משום מה אנחנו שבוע אחרי ואני לא מרגישה שיש מתווה. לא ברור לי מה המדינות, האם מותר לנו להיכנס אליהם או הפוך. אנחנו מדברים על מתווה של פתיחת השמיים, לא מתווה לפצצת אטום".

עוד בחדשות 13:

עטיית מסכות מכיתה ג' ושמירת מרחק: מתווה פתיחת שנת הלימודים

בג"ץ: עובדים בבידוד לא יהיו זכאים עוד לימי מחלה באופן גורף

נחתם הסדר לשכר הבידוד של רופאים; סכסוך העבודה נמשך

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

יו"ר הוועדה המשיכה וביקרה את ההתנהלות: "אנחנו מדברים רק על ישראלים, אנחנו לא יודעים מה גורל המכרז של המעבדה, אין לנו נתוני הדבקה - כל הדיון הזה הוא בעלמא. אז אל תגידו שהשמיים נפתחים כי הם לא, והתעופה לא באמת נפתחת ואנחנו עובדים פה על עצמנו. אני לא רואה פה שום בשורה, אני מרגישה אכזבה גדולה. אנחנו לא נמצאים בדיון הקודם אלא הרבה אחורה".

"אני מרגישה הרבה יותר רע ממה שהיה בשבוע שעבר. שבוע שעבר היה כאן נציג של המשל"ט שאמר שיש מתווה שאפשר לאשר בלחיצת כפתור. נתנו שבוע להביא את המתווה לשולחן הדיונים. היום אין מתווה, אתם לא יודעים לענות לנו על השאלות, מה הבעיה להציג את המתווה אם הוא קיים? אם לא רוצים להציג את הדברים בכנסת כי לא רוצים לחשוף אותם אז זה חמור. ואם אין נתונים זה גם חמור. אני רואה את בחומרה שהממשלה כממשלה לא מוכנה לחשוף את הדברים כאן בשולחן הדיונים ואם היא לא חושפת כי אין נתונים זה גם חמור! כך בדיוק אנחנו פוגעים באמון הציבור".

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר פרסמה רשות שדות התעופה את המכרז להקמת מעבדת קורונה בנמל התעופה בן גוריון, שתפעל על פי הנחיות משרד הבריאות, זאת ברקע ההיערכות לפתיחת השמיים בהמשך החודש. במעבדה יתחייבו לבצע 800 בדיקות בשעה, וכן להציג את תוצאת הבדיקה לנוסעים עד 14 שעות מרגע הדגימה.

הזוכה במכרז יצטרך להביא ציוד רפואי ועובדים מחו"ל, על מנת שלא לפגוע בכוח האדם של משרד הבריאות למעבדות הקורונה. כמו כן, הזוכה יתחייב להקים את מערך הבדיקות עד 45 יום מרגע חתימת החוזה ולאחר זכייתו. ניהול תהליך הרישום ותוצאות הבדיקה יתבצעו דרך אפליקציה אותה יורידו הנוסעים.

בסמוך לטרמינל 3 יוקם שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים מהארץ, בו יוצבו עמדות לקיחת דגימה מנוסעים באמצעות "דרייב אין" היישר מהרכב. נוסעים היוצאים לחו"ל יצטרכו להגיע 72 שעות לפני הטיסה לצורך בדיקת קורונה.

נתבג, נתב''ג, בן גוריון,
נמל התעופה בן גוריון

"אין ספק שהתעופה הישראלית חייבת לחזור", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "כזכור, קיבלתי לכך אור ירוק מראש הממשלה ואנו ממשיכים בהיערכותנו להפעלת התעופה הישראלית. עם הסיכום על המתווה נציג אותו לציבור על מנת שכל אחד יוכל להחליט באשר לנסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה, בהתאם לדרישות שייגזרו ממתווה התעופה המאושר".

המכרז יכלול אפשרות הרחבה לנמל התעופה "רמון" ולכלל המעברים למעבר נוסעים בניהול רשות שדות התעופה. כמו כן, קיים במכרז סעיף המאפשר הפסקת התקשרות או שינוי בצורת הבדיקה כפי שיאושר על ידי הרשויות. רשות שדות התעופה לא תגבה דמי זיכיון על השימוש בשטחי המעבדה בכדי להוזיל עלויות לנוסעים.