קבינט הקורונה קבע: הסגר בסופ"שים יבוטל; השמיים ייפתחו ב-16.8

השרים אישרו לפתוח את מרכזי הקניות בסופי השבוע, המהלך טעון את אישור הממשלה. עוד סיכמו כי יקודם המתווה לפתיחת השמיים החל מעוד שבוע וחצי. הצעת גמזו התקבלה: התערבות - רק בערים אדומות

זמן צפייה: 02:00

קבינט הקורונה החליט הערב (רביעי) לבטל את הסגר החלקי בסופי השבוע ולאפשר את פתיחת מרכזי הקניות. המהלך עוד טעון את אישור הממשלה. כמו כן, אישר הקבינט לקדם את מתווה פתיחת השמיים החל מ-16.8, בהתאם למתווה שהציעו השרים אדלשטיין ורגב.

השרה רגב הגיבה להחלטה ומסרה: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שנתן אור ירוק לפתיחת השמיים. יחד עם שר הבריאות אדלשטיין ושר החוץ אשכנזי נפעל ליישום המתווה שיאפשר את פתיחת השמים ושמירה על התעופה הישראלית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

קבינט הקורונה התכנס – החלטה על מגבלות חדשות תתקבל ביום רביעי

בנט במתקפה על הממשלה: "השתגעתם? יש לנו עם שהולך ומת" • צפו

רה"מ: גם אם הייתי מביא חיסון לנגיף – הייתם תוקפים אותי

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: חדשות 13

הקבינט אף קיבל את הצעתו של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו שאינו תומך בסגר כללי, אלא בהתערבות בערים אדומות וכתומות בלבד. ההתערבות תהיה בכל מקום לפי עוצמת ההדבקה, ותכלול בדיקות נרחבות, מעורבות פיקוד העורף, ומגבלות חריפות. כמו כן, יועברו סמכויות רבות לרשויות המקומיות.

נוסף על כך, קבינט הקורונה החליט לבטל את ההגבלה על שהות בגני שעשועים בשטח הציבורי. יש לציין כי ההגבלות הארציות שהיו תקפות עד כה יימשכו, שכן הן צפויות לפקוע ביום שני, אך יחודשו בימים הקרובים. מעבר לכך, החל מתאריך 1.9 תכנס לפעולה תוכנית "הרמזור" לניהול המגיפה במודל רשויות מקומיות על פי מתווה מצב התחלואה בכל עיר.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הערב כי 1,060 נדבקים חדשים אובחנו מחצות. בכך, עלה מניין הנדבקים מתחילת המגפה ל-77,595. יותר מ-25 אלף עדיין נשאים פעילים, בעוד למעלה מ-50 אלף החלימו. אתמול בוצעו כ-13,500 בדיקות, כאשר 7.8% היו חיוביות. 345 חולים במצב קשה, מהם 106 מונשמים. 136 חולים במצב בינוני.

במקביל, בצה"ל החליטו הערב לחזור לשגרה חלקית, ולאשר יציאות הביתה לפי נהלי כל יחידה. כמו כן, חיילים יוכלו לנסוע ברכבת גם בסופי שבוע. האיסור על נסיעה בימי ראשון וחמישי עדיין בתוקף.

הערב, נחשפה בחדשות 13 תוכנית להתמודדות עם הקורונה, שהגו בעבר אוניברסיטאות המחקר בישראל, ונגנזה על ידי הממשלה. מדובר בתוכנית מפורטת שהמליצה לנקוט בשיטת ה"רמזור". פרופ' גמזו נחשף לתוכנית, ונראה שמעשיו כעת הם במידה רבה הדהוד שלה.