קבינט הקורונה התכנס - החלטה על מגבלות חדשות תתקבל ביום רביעי

בפתח הדיון המליץ פרויקטור הקורונה על ביטול הסגר בסופי שבוע והגבלת כמות האנשים בחללים סגורים ביחס לגודל המקום. הוחלט לדחות את ההכרעה להמשך השבוע, לצורך דיונים נוספים עם הדרג המקצועי

זמן צפייה: 06:46

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) ודן בסגר החלקי שבסופי השבוע ובהגבלות נוספות. הישיבה הסתיימה ללא תוצאות, והוחלט לדחות ליום רביעי את ההחלטה על הטלת מגבלות נוספות, לצורך דיונים נוספים עם הדרג המקצועי.

ככל הנראה ביום רביעי יוטלו הגבלות נוספות על התקהלות, ולעת עתה לא צפויה הכרזה על ערים אדומות נוספות. במהלך הישיבה דובר על ארבע מדרגות של סגר, עם קביעת מדדי תחלואה למעבר ביניהן: סגר מלא בסופ"ש, סגר קבוע לילי, סגר מקומי נרחב וסדר ארצי. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המליץ בפני חברי הקבינט להסיר לחלוטין את ההגבלות בסופ"שים, וכן לפתוח את גני המשחקים ולקבוע מדד שיגביל את מספר האנשים בחלל סגור בהתאם לגודלו של המקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

המבקר מתריע: כשליש מהתושבים אינם ערוכים למתקפת טילים ורקטות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נתניהו למגפה ואמר כי "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם, אלה החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שבשבועיים האחרונים בערך, אנחנו נמצאים ב'פלאטו'".

"במקביל לבניית היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, אנחנו חייבים להוריד את מספר החולים", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שאנחנו בחודש אוגוסט, ובספטמבר אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים. הדברים האלה מתנקזים יחד למשימה הגדולה של הורדת עקומת התחלואה, תוך כדי בניית מכון קטיעה. אלו שתי המשימות הגדולות שלנו".

בתום הישיבה, התייחס נתניהו לסוגיות שעלו במהלכה. "אחד הצעדים - צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת, שאנחנו מנסים להימנע ממנה - זה סגר כללי על כלל המדינה. האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, וסיוע בכל דרך אפשרית כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו. הדבר השני שאנחנו מדברים עליו זה סגרים ליליים. זאת אומרת להגביל פעולה משעה מסוימת עד שעות הבוקר. הדבר השלישי, זה סגרי סוף שבוע. כמובן שתהיה אפשרות לחבר בין הדברים, להביא חלק מהדברים או להביא את כל הדברים".

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ נשא דברים בישיבה, והרחיב מעט על שיתוף הפעולה בין פרופ' גמזו, משרד הבריאות, המל"ל וגורמי הביטחון למיניהם. "עושים מאמץ בערים כתומות מתוך כוונה לא להגיע למצב של ערים אדומות, בכל מה שקשור בסיוע לאזרחים, לבידוד, לרשויות המקומיות, בהסברה, בהדרכה ובקטיעת השרשרת כבר במגמת השטח".

"המאמץ השני שצה"ל מוביל אותו הוא פיתוח תפיסת המצפן כפי שמתואמת עם פרופ' גמזו, יוצג איך מתנהלים לאורה והיא יכולה לאפשר בהחלט מסד התנהלותי לאומי ראוי. בסופו של דבר הדבר הזה נותן גם מדיניות, גם פעילות ציבורית, גם פעלתנות וגם בהירות כפי שהדברים צריכים לקרות".

גנץ גילה גם כי בתחילת השבוע הבא תהיה מוכנה מפקדת צה"ל לקטיעת שרשרת ההדבקה. " המפקדה הולכת ומוקמת, ובכל שעה שחולפת היא יותר מוכנה. היא תוכל להתחיל לעבוד או בסוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא, לא יאוחר מזה. בסך הכל אני מתרשם שיש התקדמות טובה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אתמול הצהיר גמזו כי "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות - ניישר קו בדברים שנראים כלא סבירים. אנחנו לא רוצים שהכללים לא יהיו ברורים. את הדברים אמר בתום ביקור במשל"ט הקורונה, שבו השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

עוד הוסיף גמזו: "אנחנו עובדים בכל הכיוונים והגזרות, כולל כניסה לנושא האכיפה וההסברה. אנחנו מאוד קרובים למצב שהתחלואה תרד, אנחנו בקו יציב. צריך להמשיך להקפיד על ההנחיות, להיות ממושמעים גם בהקשר של החקירות והבידודים".