יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

בנו של רה"מ סיפר בריאיון ל"גלי ישראל" שהוא נוהג להראות לאביו צילומים של המחאות מול בלפור, וכי הדבר מהווה עבורו בידור. "זה מבדר אותו – אפילו נותן לו קצת כוח" • האזינו

זמן צפייה: 02:20

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, התראיין הבוקר (שני) לתוכנית של נועם פתחי ויותם זמרי ברדיו "גלי ישראל", שם התייחס להפגנות שמתקיימות מזה כמה שבועות נגד אביו מחוץ למעונו בבלפור, וגילה כי הצילומים אותם הוא מראה לאביו מתוך המחאות מצליחים לשעשע אותו. הריאיון עצמו נמחק מכל הרשתות של תחנת הרדיו.

"אני מראה לאבא לפעמים כמה קטעים נבחרים, משתדל לא דברים גסים מדי - אבל זה מבדר אותו ואפילו נותן לו קצת כוח", גילה יאיר. "זה מצחיק אותו, הוא רואה את המראות שכולנו רואים על החייזרים האלה וכל ההפגנות, זה מצחיק אותו - זה כמו בידור".

בתגובה, מסר בנו של ראש הממשלה: "כשדיברתי על 'חייזרים' ב'הפגנות' השמאל בירושלים, התכוונתי לאלה שמתחפשים לחייזרים ועב״מים, אלה שמתפשטים, אלה שמתחפשים לאיברי מין, אלה שמניפים שלטים עם גסויות, אלה ששמים סיר ספגטי על הראש או אלה שמתחפשים לספיידרמן. יש יותר מדי כאלה וזה מצחיק. כל היתר בכלל לא מצחיק - ההסתה והקריאות המפורשות לרצח, שמתעצמות בהפגנות השמאל האנרכיסטי מיום ליום, ושוברות שיאים חדשים בעידוד תקשורתי בלתי פוסק. אני עדיין מקווה שהתקשורת תגנה את ההסתה הזאת".

 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המבקר מתריע: כשליש מהתושבים אינם ערוכים למתקפת טילים ורקטות

שאשא ביטון: דורשים תאריך פתיחה לעולם התרבות; גרוטו: לא אפשרי

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

בתוך כך, ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד לגל ההפגנות: "זה ממומן ומאורגן על ידי ארגוני השמאל, מייצרים רעש בגיבוי תקשורתי מטורף וחסר תקדים. ב-2011 היו מאות אלפים, פה יש בקושי רבע מנדט שמקבל כיסוי תקשורתי מסביב לשעון. הקשר לקורונה מקרי. הקריאות לרצח חוזרות ונשנות. ההתגייסות המוחלטת של כלי התקשורת זה סממן של משטרים לא דמוקרטיים וזאת סכנה לדמוקרטיה. נותנים שם לגיטימציה לאיומים ברצח ובאלימות שעולים לא רק בפייסבוק אלא בהפגנות עצמן. ראשי האופוזיציה ובראשם לפיד נותנים לזה לגיטימציה מלאה במקום להזהיר נגד ההסתה".

כזכור, אתמול בית המשפט קבע כי יש להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד יאיר, זאת לאחר שפרסם את פרטיהם האישיים של מארגני המחאה מול מעון ראש הממשלה, וקרא להפגין מול ביתם. השופטת אף הורתה לנתניהו להסיר את הציוץ, והוסיפה כי" יש חשש שהמשיב יחזור יטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם".

בתגובה להחלטת בית המשפט, צייץ בנו של ראש הממשלה כי "בעיקרון, השופטת אמרה שעליי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העלתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו"ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפיי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

הדיון נקבע לאחר ששלושת האנשים שיאיר נתניהו פרסם את פרטיהם, חיים שדמי, גונן בן יצחק וישי הדס, הגישו בקשה למניעת הטרדה מאיימת. "הבקשה היא הונאה, תרמית של ממש, שמטרתה שימוש ציני ומכוער ביותר בהליכי מפשט, על ידי חבורת בריונים, אנרכיסטים חסרי מצפון, שהטעו את בית המשפט במעמד צד אחד והעלימו ממנו עובדות", כתב עורך דינו של בנו של ראש הממשלה, יוסי כהן.

יאיר נתניהו טען כי שלושת המתלוננים משתתפים בהפגנות אלימות באופן בקוע, תוך שהם מעודדים פרובוקציות. לטענתו, יש בידיו ראיות לכך שהשלושה הטעו את בית המשפט לחשוב שהם מרגישים מאוימים.

מפגינים נגד נתניהו מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: רויטרס