רה"מ: גם אם הייתי מביא חיסון לנגיף - הייתם תוקפים אותי

נתניהו זומן לדיון לאחר שמרצ אספה 40 חתימות, ותקף את האופוזיציה: "כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה" • לפיד: "אתה אלוף העולם בשיווק, אבל לא יכול לשכנע מובטלים שיש להם עבודה"

זמן צפייה: 07:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בכנסת, לאחר שמפלגת מרצ אספה 40 חתימות בעקבות משבר הקורונה. בדבריו נתניהו הגיב לביקורת מהאופוזיציה ואמר: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי - הייתם אומרים 'למה רק עכשיו?'". בתגובה לטענות כי יש מיליון מובטלים נתניהו אמר: "לפי הלמ"ס, שיעור האבטלה בישראל הוא 10%, לא יכול להגיד בוודאות כמה הוא בהשוואה לאומית, מצבה של ישראל רחוק להיות אחרון ברשימה".

נתניהו תקף את הפגנות השמאל בבלפור ואמר כי "אצל השמאל הכול פוליטי. אני נפגש עם המסעדנים ובעלי העסקים וקשוב להם. אני מדבר על הפגנות אחרות, אלה שמאורגנות על ידי ארגוני השמאל, ממומנות על ידי קרנות השמאל ומקבלות תמיכה חסרת פרופרציה של התקשורת. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים אותם כהפגנות של המונים - פייק ניוז בשידור חי".

"אלה ההפגנות הספונטניות הכי מאורגנות שהיו אי פעם", המשיך. "הפגנות ספונטניות שמאורגנות ממלונות פאר וממגדלי צמרת. במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך. אופוזיציה אחראית מבינה שמדובר פה במגפה עולמית שלא הייתה כדוגמתה מאה שנים ואפשר לנצח אותה רק יחד. אבל אצלנו בהפגנות של אנרכיסטים, ולא של אלה שנפגעו. יש שם ביזוי סמלי המדינה, קריאות לרצח ראש הממשלה ומשפחתו, וגם מיצגים מיניים ולגריים ומבישים נגד רעייתי, שפל המדרגה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בסביבת גנץ שוקלים: העברת חוק נגד נתניהו אם ילך לבחירות

בנט במתקפה על הממשלה: "השתגעתם? יש לנו עם שהולך ומת" • צפו

נתניהו נואם במליאת הכנסת
נתניהו נואם במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

"אתם לא מגנים את זה, כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה". נתניהו הוסיף לתקוף את האופוזיציה ואמר: "שמעתי את כל טענות הסרק שלכם. שמעתי את הטענות על קריסת הכלכלה מאנשים שהתנגדו מהתוכנית של שוק חופשי שהבאתי שהרימה את הכלכלה, שמעתי טענות על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו לי כשפעלתי נגד תוכנית הגרעין האיראנית, שמעתי טענות של אנשים שמתלוננים על פתיחת המשק, כשהם תמכו בה".

רה"מ התייחס גם לפיצוץ בנמל ביירות שאירע אתמול וציין: "אתמול היה בלבנון אסון גדול ואנחנו ערוכים לסייע. עשינו זאת בעבר בסוריה, הסענו כמה פעמים אחרי אסונות סיוע לעם האיראני. אנחנו מפרידים בין המשטרים ששואפים להשמיד אותנו לאזרחים".

אחרי נתניהו, נאם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ותקף בחריפות את נתניהו: "אנחנו שילמנו על הכסא שאתה יושב עליו, אתה לא בעל הבית פה, אתה שכיר. אני שכיר, כולנו שכירים של אזרחי ישראל. אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור? כי הם בעלי הבית, זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם. הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר. הם לא יפטרו אותך כי הם שמאלנים, אנרכיסטים ומפיצי מחלות, הם יפטרו אות בגלל שאתה עושה עבודה לא טובה. פעם עשית, אתה כבר לא".

"הם יפטרו אותך בגלל הכלכלה, בגלל שאהם לא יכולים לסבול מה שאתה מעולל לחיים הפוליטיים וכי צעירים בני 30 לא רוצים לחזור לגור עם ההורים", המשיך. "אתה אלוף העולם בשיווק, אבל גם אתה לא יכול לשכנע מובטלים שיש להם עבודה".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

אחרי דבריו נתניהו תקף את לפיד ואמר: "אבא שלי אמר לי שמה שחיוני לראש ממשלה בישראל זה השכלה, אם אין לו השכלה עמוק ורחבה הוא יהיה עבד של הפקידים והסובבים אותך. אני מביא את זה לתושמת לבך, היית כתב במחנה, היום אתה צייצן במחנה, יש עוד כמה דבירם שאתה צריך לעשות באמצע, כדי להיות ראש ממשלה".

לפיד הגיב ואמר: "אדם עם ניסיון כמו שלך, לעמוד מול כל הבניין הזה ולהבהיר שהלחצתי אותך, הייתי מצפה ליותר. לתקוף אותי אישית אחרי הנאום שלי זה כמו להזהיר ממני כי אני מועמד לגיטימי לראשות הממשלה. אולי כדאי שאביך היה נותן לך את ההצעה הבאה: תכבד את האנשים סביבך".

לפניו, נאמו שרים וחברי כנסת נוספים. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התייחס להפגנות ותקף את המפגינים: "איבדתם כל רסן, אתם מלהיטים את הרוח ולא מעניין אתכם כלום. השנאה עיוורה אתכם".

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

כמו כן, הוא התייחס למחלוקת סביב סוגיית התקציב ואמר: "כל גורמי המקצוע תומכים בתקציב חד שנתי, אם לא נאשר תקציב באופן מיידי, אנחנו עלולים להיכנס לכאוס כלכלי לא פשוט שייצר גרעונות. תקציב דו שנתי אינו הדבר הנכון".

"בינתיים מה שאני רואה מכחול לבן שחשוב להם להגן על הזכות להפגין. אסור שהזכות להפגין תתחלף בזכות להדביק בקורונה. ההפגנות עלולות להיות מדגרות קורונה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במערכת בחירות מיותרת, שלא מגיעה בזבמן הנכון. אני קורא לחברי כחול לבן להתעשת, להסכים להעברת תקציב חד שנתי ולמנוע בחירות".

יו"ר מרץ ח"כ ניצן הורוביץ תקף את נתניהו ואמר כי "לאורך שנות כהונתו הוביל נתניהו מדיניות עקבית של כרסום המערכות החברתיות ופגיעה בשירותים הציבוריים, עד כדי קריסה של מערכות הבריאות, הרווחה והחינוך. הסיוע שניתן לציבור בהתקפי פאניקה הוא פירורים, ללא כל אופק ליציאה מהמשבר. במקום להיערך לגל השני, עסק נתניהו בסיפוח, בפגיעה במערכת המשפט, ובקבלת טובות הנאה לעצמו".

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי "השיח על בחירות מבזה ומיותר. אסור לנו לשכוח מי שלח אותנו לכאן, יש לנו חוזה בלתי כתוב בינינו לבין הבוחרים. בחירות עכשיו זה הפרה בוטה וחסרת תקדים של החזוה בין נבחרי ציבור לעם, ויש עוד חוזים שנחתמו, אנחנו צריכים לקיים אותם. נדרשת אחריות מכולנו".