בסביבת גנץ שוקלים: העברת חוק נגד נתניהו אם ילך לבחירות

מקורבים ליו"ר כחול לבן בדקו אם יספיקו להעביר את החוק לפסילת מועמד עם כתבי אישום מהתמודדות לראשות הממשלה לפני שהכנסת תתפזר – אם לא יצליחו להגיע להסכמה בנושא התקציב

זמן צפייה: 01:28

ברקע המתיחות בקואליציה סביב סוגיית התקציב, בסביבת בני גנץ בודקים האם יספיקו להעביר חוק נגד התמודדתו של נתניהו לראשות הממשלה לפני שהכנסת תתפזר ב-24 באוגוסט – במידה שלא יגיעו להסכמות.

לפי ההסכם בין נתניהו לגנץ, אם לא יאושר תקציב עד ה-24 באוגוסט הכנסת תתפזר אוטומטית ולכן החוק לפסילת מועמד עם כתבי אישום צריך לעבור עד לתאריך זה כדי למנוע מנתניהו להתמודד בבחירות הבאות. מחר (רביעי) יעלו בכנסת שתי הצבעות חשובות שיערערו אף יותר את היציבות הקואליציונית - הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על הצוללות והצבעה על פסקת ההתגברות.

במידה והליכוד יצביעו בעד פסקת ההתגברות, ולא ימנעו, יתכן שבכחול לבן יחלו להניע את הליך החקיקה נגד נתניהו. כחול לבן יכולה לטעון שנתניהו הפר את ההסכמים מולה ובסבירות גבוהה יכולה להשיג רוב להצביע לחוק הזה - אך החלטתם תלויה במידה רבה בהצבעת הליכוד מחר.

מיש עתיד - תל"מ נמסר בתגובה לדיווח בחדשות 13 כי "אם גנץ היה מקשיב ללפיד הוא היה עושה את זה כבר לפני ארבעה חודשים. אם ההצעה תעלה - נתמוך".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

נתניהו: "הממשלה לא צריכה ליפול, צריך תקציב קצר מועד מיד"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול, נתניהו התייחס לסוגיית התקציב, המצויה במחלוקת עם כחול לבן, והצהיר: "להעביר היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים וגזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

"צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת ודאות ויציבות למשק הישראלי", המשיך נתניהו. "זה דבר חיוני. זה לא הזמן לקיצוצים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה".

בהמשך לדברים, התייחס ראש הממשלה גם לסוגיית הבחירות: "צו השעה הוא אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות, ואין סיבה שיהיו בחירות".