נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי - קיצוצים וגזירות כלכליות"

ראש הממשלה התייחס למחלוקת עם כחול לבן בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והצהיר: "צריך להעביר תקציב מיידי, כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים. תקציב דו שנתי זה בדיוק ההפך ממה שצריך לעשות"

זמן צפייה: 02:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לסוגיית התקציב, המצויה במחלוקת עם כחול לבן, והצהיר: "להעביר היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים וגזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

"צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת ודאות ויציבות למשק הישראלי", המשיך נתניהו. "זה דבר חיוני. זה לא הזמן לקיצוצים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה".

בהמשך לדברים, התייחס ראש הממשלה גם לסוגיית הבחירות: "צו השעה הוא אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות, ואין סיבה שיהיו בחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התכתבות בעלת הגן ברמלה עם ההורים: "לא ראיתי שום דבר חריג"

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גם אתמול התייחס נתניהו למשבר הפוליטי סביב העברת התקציב, והמשיך להתעקש כי התקציב צריך להיות קצר טווח, משום שטלענתו, אין לדעת מה יהיה מצבה של הכלכלה העולמית בעוד מספר חודשים. הוא הוסיף כי "הממשלה לא צריכה ליפול על התקציב - הוא מוכן לאישור הממשלה. אין שום סיבה להתנות אותו בשיקולים פוליטיים". לדבריו, "להתחייב לשנה וחצי זו חוסר אחריות. אם מחר נשים אותו על שולחן הממשלה נגמר המשבר ואין בחירות".

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי נתניהו אמר למקורביו כי "עמדתו נכונה מקצועית" בנושא, ולכן בכוונתו ללכת עד הסוף, כלומר או תקציב חד-שנתי או בחירות כלליות. נתניהו גם הוסיף כי אינו מפחד מהסקרים שחוזים כי הליכוד יחלש משמעותית בבחירות הקרובות, ויאבד מנדטים רבים לטובת מפלגות כמו "ימינה" של נפתלי בנט. "נוכח הקמפיין האגרסיבי נגדי אלה נתוני פתיחה טובים ומפתיעים", אמר נתניהו בשיחות, והוסיף כי "אינו רוצה בחירות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

יום לפני כן התייחס ראש הממשלה החליפי בני גנץ לסוגיית התקציב בריאיון לחדשות 13, ותקף את כוונת נתניהו להעביר תקציב חד שנתי. "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי ראש הממשלה ועל ידי", אמר, אני לא מוכן שזה יעלה לממשלה עד שלא נסדיר את העניין. תקציב חד-שנתי זה יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים. הוא סופר הוצאות אחורה, הוא לא פותר שום בעיה קדימה. אנחנו חייבים להתיישב ודחוף ולעשות תוכנית יציבה עד סוף שנת 21".

"יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה", הוסיף, "אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה. כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?".