7 חולי קורונה ומאות בבידוד במושב בדרום; התושבים נשארים בבתים

כ-200 מתושבי מושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים נכנסו לבידוד, לאחר שבאו במגע עם שני נדבקים בנגיף - אחד מהם הוא ראש המועצה שי חג'ג'. מאז מניין הנדבקים עלה ל-7, וצפוי להמשיך לעלות

זמן צפייה: 02:30

מגפת הקורונה: כ-200 תושבי מושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים נכנסו לבידוד בעקבות מגע עם שני חולים מאומתים בנגיף הקורונה - בהם ראש המועצה שי חג'ג'. מאז הודעתו של חג'ג' באמצע השבוע, עלה מניין הנדבקים ביישוב לשבעה, וצפוי להמשיך לעלות. בתחילה חשבו כי ראש המועצה, המתגורר ביישוב, הוא מקור ההדבקה - אך בהמשך התברר כי אחת התושבות נדבקה עוד לפניו.

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי העריכה הערב כי המאבק בהתפשטות הנגיף עלול להימשך עוד זמן רב. "התשובה הכי מושכלת היא 'חודשים'", אמרה בריאיון לחדשות 13, והבהירה: "אבל אני רוצה לומר שלא כל החודשים יהיו אותו דבר. צפויים שינויים בהנחיות, אבל צריך להיערך לחודשים".

סדצקי אף התייחסה לנושא המחסור בציוד הרפואי והדגישה כי: "אנחנו לא ממליצים לכלל הציבור ללכת עם מסכות, הן יכולות להפוך למצע וירוסים, הן לא נכונות. מספיק לשמור על ריחוק חברתי. המסכות נועדו לאנשי הצוות הרפואי.

עוד בחדשות 13:

אריה אבן, ניצול שואה בן 88 – הוא הישראלי הראשון שמת מקורונה

מספר החולים ממשיך לזנק: 883 אובחנו עם קורונה בישראל

"עוד מעט זה יעבור": ילדי ישראל מדברים על נגיף הקורונה

קורונה ישראל, קורונה גילת, גילת, מושב גילת
פעולות חיטוי במושב גילת

בשבועות האחרונים חגגו במושב את מסיבת פורים וגם בבית הכנסת ולכן שיעור ההדבקה גבוה. ניידות טיפול נמרץ נכנסות תדיר למושב כדי לבדוק אנשים נוספים שסובלים מתסמינים כך שסביר להניח שבימים הקרובים יהיו חולים נוספים במושב.

לאחר שקיבל את תוצאות הבדיקה, מסר חג'ג' כי "עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון. אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר".

מוקדם יותר השבוע, קיבלו שר החקלאות, צחי הנגבי, ושני חברי כנסת מטעם "כחול לבן" - רם בן ברק ואלון שוסטר הודעה כי ייאלצו לשהות בבידוד. זאת, לאחר שנכחו בשבוע שעבר בכנס שבו השתתף גם ראש המועצה חג'ג'. שר הפנים, אריה דרעי, נתבקש אף הוא לשהות בבידוד, לאחר בא עם חג'ג' במגע בישיבה במשרד הפנים שנערכה ביום ראשון, ובמועד אחר נפגשו שוב באולפן טלוויזיה.

השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד ביתי
השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד ביתי | צילום: חדשות 13

מבדיקה ראשונית שערך משרד הבריאות, נמצא כי בכנס בו השתתפו הנגבי, בן ברק ושוסטר, נכח אדם שנדבק בנגיף. לשלושה נמסר כי חרף עובדה זו - אין הם מחויבים להיכנס לבידוד מפאת אופיו של האירוע, מרחקם מהחולה ומשך הזמן הקצר בו שהו בקרבתו. עקב הפטור שהוענק להם מהבידוד, החליט השר הנגבי להגיע אתמול למשכן הכנסת לטובת השבעתו, ואף שהה בקרבת חברי כנסת רבים מחוץ למליאה.

לאחר פרסום תיעוד הכנס בחדשות 13, נמצא כי השלושה שהו בקרבת אדם נוסף ששהה בכנס ונדבק בנגיף - ראש מועצת מועצת מרחבים, שי חג'ג'. עקב כך אודי קליין, סגן ראש הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, יצר קשר עם קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ומסר לו כי יש להנחות את השלושה להיכנס לבידוד באופן מיידי.

בתחילת השבוע נערכה במשרד הפנים בירושלים ישיבה בהשתתפות חג׳ג׳, שבה נכחו שר הפנים, אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יו״ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס ובכירים נוספים במשרדי הפנים והאוצר. הישיבה נערכה לפי כל הכללים המחמירים - בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק איש מרעהו ונמנעו ממגע. מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ נדבק בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד.