"עוד מעט זה יעבור": ילדי ישראל מדברים על נגיף הקורונה

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות וביטול הלימודים לפחות עד לאחר חג הפסח זרעו בלבול ופחד בקרב הילדים, שכדרכם - רואים את המציאות בפרספקטיבה משלהם. "אי אפשר לצאת כי מפחיד להסתובב בחוץ"

זמן צפייה: 07:46

מגפת הקורונה: הבלבול והפחד מהתפשטות הנגיף ומהנחיות ההסגר לא פסחו גם על ילדי ישראל, שמבחינים בשינוי השגרה בחייהם. ילדי אריאל, גבעתיים, ירושלים, תל אביב, אשדוד ואשקלון התכנסו השבוע, ישבו במרחק ראוי האחד מהשנייה, ושמחו לספר עד כמה הם אוהבים לגור בישראל, למרות המצב הקשה - ואולי בזכות הסיטואציות המיוחדות שנוצרו בגללו.

"יש פה מקומות יפים ויש פה אנשים טובים ויש פה כל מה שאנחנו צריכים", סיפרה ליאן אלמשלי בת התשע מאשקלון. רוני פסקרה בת השבע ממודיעין, הוסיפה כי "זה המקום שבו נולדתי, יש אנשים שמכירים אותי וזו השפה שבה אני מדברת בה". יהונתן בוכובזה בן השמונה מאשדוד, התייחס לסולדיריות המפורסמת של הישראלים "פה יש אנשים טובים שיכולים לעזור" והדגיש: "לא כמו במדינות אחרות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מסרון והצגת קוד: כך מתבצעות בדיקות הקורונה במתחם "היבדק וסע"

נתניהו צידד בהשבתת הכנסת: "לא מבינים עד כמה הקורונה מסוכנת"

יו"ר ארגון עובדי המעבדות: לא מאפשרים לנו לבדוק בשישי ובשבת

ילדי ישראל מדברים על נגיף קורונה
ילדי ישראל מדברים על נגיף קורונה | צילום: חדשות 13

ברק שוורץ בן השבע מגבעתיים, צבע את המציאות בוורוד ואמר: "אין פה מלחמות. יש פה מלחמות לעיתים רחוקות מאוד". לעומתו, יהונתן - שרגיל לאזעקות צבע אדום, יצר אבחנה אחרת: "זה שונה מפני שבאזעקות יש לך מקום לברוח אליו ואתה יכול ללכת לממ"ד, למרחב מוגן. במצב הזה - אתה לא יכול ללכת לשום מקום. די מפחיד להסתובב בחוץ, מפחיד לעשות כל מיני דברים שאתה רגיל לעשות כשאין את הנגיף הזה". למרות הכל גילה ברק בקיאות כשפסק בהחלטיות "בכל העולם יש כבר מעל מאה אלף נדבקים".

רוני סיפרה על הקשר המשפחתי במדינה בה הקורונה התפשטה בצורה נרחבת - איטליה: "אצלנו מדברים על קורונה בבית, במיוחד על סבתא שלי שגרה באיטליה, עם דוד שלי וכל בני הדודים. אבא שלי דואג לה מאוד". דורי גל בת השמונה מתל אביב הוסיפה כי "זה מוזר - לפני שנה הייתי באיטליה ולא היה שום דבר". לעומתה, סיפרה ליאן כי בבית אנחנו בעיקר לא מדברים על זה, כדי פחות להיכנס לפאניקה. עוד מעט יוציאו תרופה וחיסון וזה יעבור ואף אחד יותר לא יהיה בפאניקה".