הישראלי הראשון שמת מקורונה: אריה אבן, ניצול שואה בן 88

אבן עלה מהונגריה והיה אב לארבעה וסב ל-18 נכדים ונין. בארבע השנים האחרונות הוא התגורר בבית הדיור המוגן "נופים". "איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, אדם חזק עד רגעיו האחרונים"

זמן צפייה: 00:40

אריה אבן, ניצול שואה בן 88, הוא הישראלי הראשון שמת אמש (שישי) מקורונה. הוא עלה מהונגריה בשנת 1949 והוא רב לארבעה וסב ל-18 נכדים ונין. משפחתו אמרה עליו כי הוא היה "איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, מסור למשפחתו, אדם חזק עד רגעיו האחרונים".

בארבע שנות חייו האחרונות הוא התגורר בבית הדיור המוגן "נופים", שם כזכור הוא לפי ההערכות נדבק מאחת העובדות במקום, ויחד איתו תשעה דיירים ואנשים צוות נוספים. "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו", ציינו בני משפחתו, "אנו מודים לצוות הרפואי בביה"ח שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".

בתו, יעל אבן, סיפרה לחדשות 13 כי "השבוע המטפלת התקשרה מבוהלת. בדקו אותו וראו שהוא נדבק. לקח כמה שעות מתישות, ניסה להילחם על חייו ואמר שהוא רוצה לחיות. בסוף הקורונה הכריע אותו עם הסיבוכים שלו. מאחר וכל הזמן אמרו שהקשישים הם בסכנה, המחשבה היתה שזה ילך למקום לא טוב. צריך להעביר מסר - אל תישארו שאננים. זה קורה, תשמרו על ההורים בבית".

"הכי מתסכל שלא יכולנו להחזיק לאבא את היד ברגעיו האחרונים. ראינו אותו במצלמה והוא חייך. זה עצוב מאוד שככה זה נגמר. יש לו משפחה ענפה ולא זכינו לגעת לו והוא לא את שלנו וזה הדבר הכי עצוב", סיפרה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מקרה מוות ראשון מקורונה בישראל: בן 88 מת לאחר שנדבק בנגיף

מספר החולים ממשיך לזנק: 883 אובחנו עם קורונה בישראל

אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה
אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, ספד לאבן: "זכינו להכיר את אריה ומשפחתו בשבוע האחרון וגילינו איש חזק ומרשים, עם סיפור חיים מרתק שגידל משפחה לתפארת. הצוות הרפואי במחלקת כתר טיפל באריה במסירות גדולה לאורך כל ימי האשפוז ועמד בקשר רציף עם המשפחה".

כאמור, אבן מת אמש בבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה. הוא הגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החולים שאובחנו כנשאי נגיף הקורונה עלה ל-883 בני אדם - עליה של 178 בני אדם מאתמול. מתוכם, 15 מוגדרים במצב קשה ו-19 במצב בינוני. כמו כן, עד כה החלימו 36 בני אדם. כמו כן, מד"א קיבלו היום אישור להקים עוד חמישה מתחמי "היבדק וסע" ברחבי הארץ.