מספר החולים ממשיך לזנק: 883 אובחנו עם קורונה בישראל

משרד הבריאות עדכן כי 178 בני אדם נוספים התגלו כנושאים את הנגיף, וכי 15 מתוכם מוגדרים במצב קשה ו-19 במצב בינוני. כמו כן, עד כה החלימו 36 בני אדם

זמן צפייה: 05:13

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי מספר החולים שאובחנו כנשאי נגיף הקורונה עלה ל-883 בני אדם - עליה של 178 בני אדם מאתמול. מתוכם, 15 מוגדרים במצב קשה ו-19 במצב בינוני. כמו כן, עד כה החלימו 36 בני אדם. מתוך החולים, 42 הם אנשי צוות רפואי, וסך הכל 3,030 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד.

כמו כן, מד"א קיבלו היום אישור להקים עוד חמישה מתחמי "היבדק וסע" ברחבי הארץ.

במקביל, דוברת הממשלה הפלסטינית ציין כי התגלו ארבעה חולי קורונה נוספים בשטחי הרשות הפלסטינית, שלושה ברמאללה ואחד בחברון. מספר חולי הקורונה ברש"פ עומד כעת על 52, וכמו כן הודיעו כי 17 חולים שהיו בבידוד בבית לחם החלימו ושוחררו לבתיהם - אך הונחו להיכנס לבידוד ביתי.

בתוך כך, השחקן טוביה צפיר שאובחן אמש כחולה קורונה סיפר הבוקר כי "המון אנשים דורישם לשלומי, הטלפון לא מפסיק לצלצל. במצב רוח טוב, נראה טוב, מרגיש טוב. אני מקווה שבמהרה אני אצא מזה ונחזור להופיע על הבמות, לשמח ולבדר אתכם".

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-part-2030211124' autoplay='0' credit='' desc='טוביה צפיר אחרי שחלה בקורונה' kid='1_f7o92hwk' duration='43'']

בד בבד, בעלי קבוצת בית"ר ירושלים, משה חוגג, אובחן כנושא נגיף הקורונה. בשלב זה יישאר בביתו, הוא חש בטוב וללא תסמינים.

אמש, נרשם מקרה המוות הראשון מקורונה בישראל: קשיש בן 88 מת בבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה.

הקשיש, דייר בית האבות מגדל נופים בירושלים שככל הנראה נדבק מעובדת המקום, הגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות משמעותיות. בשעות שלפני מותו חלה הידרדרות במצבו, וכאמור בהמשך נקבע מותו. יחד איתו נדבקו עוד תשעה דיירים ועובדים במקום.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, לבית חולים השרון הועבר אמש חולה בן 82 עם מחלות רקע קשות. בעת ההגעה למחלקה עבר החייאה, ומצבו מוגדר קריטי.

אמש, פורסם כי השחקן הוותיק, טוביה צפיר, נדבק במחלה, ככל הנראה באירוע שהיה בו לפני כשבועיים. מאשת יחסי הציבור של צפיר נמסר הלילה כי הוא "מרגיש טוב ונמצא בבידוד ביתי בפיקוח רופאים". יש לציין כי צפיר לא הופיע בימים אלו. צפיר נבדק אם לקה בווירוס לפני יומיים, לאחר שהחל להציג תסמינים.