הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

בעקבות פרסום חדשות 13 בו נראה צחי הנגבי בקרבת שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים שנדבק בנגיף, הונחו השר והח"כים רם בן ברק ואלון שוסטר להיכנס לבידוד • השר דרעי פגש את חג'ג' ב-2 מועדים אחרים

זמן צפייה: 04:20

מגפת הקורונה: שר הפנים, אריה דרעי, שר החקלאות, צחי הנגבי, ושני חברי כנסת מטעם "כחול לבן" - רם בן ברק ואלון שוסטר קיבלו הלילה (רביעי) הודעה כי ייאלצו לשהות בבידוד. זאת, לאחר ששלושת האחרונים נכחו בשבוע שעבר בכנס בו השתתף גם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', שנדבק בקורונה. השר דרעי בא עם חג'ג' במגע בישיבה במשרד הפנים שנערכה ביום ראשון, ובמועד אחר נפגשו שוב באולפן טלוויזיה.

מבדיקה ראשונית שערך משרד הבריאות, נמצא כי בכנס בו השתתפו הנגבי, בן ברק ושוסטר, נכח אדם שנדבק בנגיף. לשלושה נמסר כי חרף עובדה זו - אין הם מחויבים להיכנס לבידוד מפאת אופיו של האירוע, מרחקם מהחולה ומשך הזמן הקצר בו שהו בקרבתו. עקב הפטור שהוענק להם מהבידוד, החליט השר הנגבי להגיע אתמול למשכן הכנסת לטובת השבעתו, ואף שהה בקרבת חברי כנסת רבים מחוץ למליאה.

לאחר פרסום תיעוד הכנס בחדשות 13, נמצא כי השלושה שהו בקרבת אדם נוסף ששהה בכנס ונדבק בנגיף - ראש מועצת מועצת מרחבים, שי חג'ג'. עקב כך אודי קליין, סגן ראש הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, יצר קשר עם קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ומסר לו כי יש להנחות את השלושה להיכנס לבידוד באופן מיידי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לחדשות 13: הביקורת על האיכון חסרת שחר – אי אפשר לחכות

מאלכוג'ל ועד עגבניות: המוצרים שמתייקרים בצל בהלת הקורונה

רופאה ישראלית באיטליה מזהירה: הדרך היחידה לעצור הנגיף – סגר

השר צחי הנגבי בכנס שבו שהה ליד חולה קורונה
השר צחי הנגבי בכנס שבו שהה ליד חולה קורונה

בתחילת השבוע נערכה במשרד הפנים בירושלים ישיבה בהשתתפות חג׳ג׳, שבה נכחו שר הפנים, אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יו״ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס ובכירים נוספים במשרדי הפנים והאוצר. הישיבה נערכה לפי כל הכללים המחמירים - בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק איש מרעהו ונמנעו ממגע. מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ נדבק בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד.

השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד ביתי
השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד ביתי | צילום: חדשות 13

לאחר שקיבל את תוצאות הבדיקה, מסר חג'ג' כי "אמש עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון. אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר".

טרם קיבל את ההנחיה להיכנס לבידוד, מסר ח"כ אלון שוסטר כי "ביום רביעי האחרון השתתפתי בכנס היערכות ענף החקלאות למשבר הקורונה. משתתף אחד מבין באי הכנס אובחן היום כחולה קורונה. שוחחתי עם גורמי המקצוע ממשרד הבריאות והונחיתי כי איני חייב להכנס לבידוד מאחר ולא שהיתי במשך רבע שעה בקרבה של פחות משני מטר ממנו". כאמור, לאחר פרסום הסרטון וכן עקב בדיקתו החיובית של חג'ג', הונחה שוסטר מאוחר יותר להיכנס לבידוד ביתי.

גם ח״כ רם בן ברק כתב בתחילה בפייסבוק כי "בשבוע שעבר השתתפתי בכנס בו בדיעבד הסתבר כי היה נוכח משתתף שהתגלה כחולה בנגיף הקורונה. לאחר התייעצות ובהתאם להוראות משרד הבריאות, אין לי צורך לשהות בבידוד כיוון שלא נכחתי בקרבתו במשך 15 דקות, לא לחצתי את ידו ולא הייתי במרחק של פחות משני מטרים מהחולה. כאקט של זהירות, לא השתתפתי בהשבעת הכנסת ה-23 על מנת לא להעמיד בסכנה את באי הכנסת".

לאחר בדיקתו של חג'ג' והימצאות הנגיף בגופו, עדכן בן ברק את הפרסום והוסיף כי "לאחר שהתקבלה ההודעה על הידבקותו של מר שי חג׳ג׳ בנגיף הקורונה, ובתיאום עם משרד הבריאות וקצין הכנסת, נשארתי בבידוד שאני נמצא בו מזה יומיים, וכך אמשיך עד יום רביעי הבא. רק בריאות".