חשש בקרב רופאים בסין: נגיף הקורונה עלול לעבור גם ברחם

החשד הגיע לאחר שרופאים גילו את וירוס הקורונה אצל תינוק, 30 שעות אחרי שנולד לאישה סינית שסובלת מהנגיף. נשיא סין: "המאמצים שלנו לשלוט בהתפשטות הנגיף נמצאים בשלב קריטי"

זמן צפייה: 03:36

רופאים בעיר ווהאן שבסין, מקור התפרצות הנגיף, אמרו היום (רביעי) כי הם חוששים שנגיף הקורונה עלול לעבור ברחם. זאת, לאחר שהווירוס התגלה אצל תינוק, רק 30 שעות אחרי שנולד לאישה תושבת העיר אשר סובלת מהנגיף.

במקביל, נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום כי "המאמצים של סין לשלוט בהתפשטות הנגיף נמצאים בשלב קריטי, והרשויות חייבות לפעול כדי למנוע את הפצתו". עם זאת, ציין כי "למאמצים שלנו יש אפקט חיובי. סין בטוחה ביכולת שלה לנצח את הנגיף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פריצת דרך בחקר הקורונה קושרת את מקור הנגיף – בעטלפים

הנגיף שמסעיר את העולם: עד כמה צריך לדאוג – ומה אפשר לעשות?

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

אישה וילד עוטים מסכות
אישה וילד עוטים מסכות | צילום: רויטרס

נוסף לכך, בהונג קונג התגלו 21 בני אדם שהתגלו כחולים בנגיף – כך הודיעה היום מנהיגת האוטונומיה קארי לאם. לטענתה, כל מי שייכנס להונג קונג מסין יצטרך לשהות בבידוד למשך 14 ימים.

Hong Kong Chief Executive Carrie Lam Attends A News Conference In Hong Kong
מושלת הונג קונג, קארי לאם | צילום: רויטרס

בתוך כך, חברת האופנה "אדידס" הודיעה כי לנגיף יש השפעה שלילית על החברה בסין, ועקב כך היא תסגור מספר חנויות במדינה.

עד כה, 24,500 בני אדם נדבקו בנגיף, כאשר כאלפיים מהם במצב קשה. 494 איש מתו כתוצאה מהווירוס ו-957 החלימו.

תינוקת עם מסיכה בסין
תינוקת עם מסיכה בסין | צילום: רויטרס

מקודם יותר היום, ניקול בן דוד, ישראלית שנמצאת על ספינת נופש שנמצאת בהסגר מול חופי יפן אחרי שנמצאו עליה עשרה חולי קורונה, סיפרה לחדשות 13 כי "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק 14 יום ככה". ממשרד החוץ נמסר כי על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי על הספינה, אבל הרשימות עדיין אינן מאומתות סופית.

החולים הורדו מהספינה והם הובהלו לטיפול בבית החולים, אך הנוסעים עדיין לא הורשו לרדת מהספינה ויאלצו להישאר עליה לשבועיים הקרובים, עד שיבדקו ויהיה ניתן לוודא שאין נדבקים נוספים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. בשלב זה, הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2992950955' autoplay='0' credit='' desc='ישראלית על "ספינת הקורונה"' kid='1_s2qr7bn2' duration='90'']

ניקול הוסיפה כי "אנחנו לא מבינים את המידע המדוייק כרגע, לא כל כך מבינים את ההנחיות שמסבירים. נותר לנו לקוות שאף אחד לא ידבק ושנגיע במהרה הבייתה". לעטנתה, יש 14 ישראלים על הספינה.

על הספינה יש למעלה מ-3,700 נוסעים וחברי צוות, וכאמור הוטל עליה הסגר מול חופי העיר יוקוהמה שביפן לפני מספר ימים, לאחר שנמצא עליה אדם חולה. כעת נערכות בדיקות רפואיות בקרב הנוסעים במטרה לאתר האם ישנם חולים נוספים.