פריצת דרך בחקר הקורונה קושרת את מקור הנגיף - בעטלפים

מחקר חדש מציג מיפוי גנטי של הווירוס, הדומה ב-96% לקוד הגנטי של וירוס הנמצא ביונקים המעופפים. הגילוי עשוי לסייע לפיתוח חיסון • כך מערערת ההתפרצות את יציבות ענפי הבנייה והאופנה בארץ

זמן צפייה: 06:47

הנגיף הסיני: מחקר חדש שפורסם היום (שני) במגזין הנחשב Nature מציג מיפוי גנטי של נגיף הקורונה החדש, הדומה ב-96% לנגיף מאותה משפחה, הנמצא בעטלפים. גילוי זה, הקושר בין העטלפים לתפוצת המחלה בבני אדם, מהווה פריצת דרך במחקר, בדרך לפיתוח החיסון.

כעת מנסים החוקרים להגיע אל הנדבק הראשון בנגיף, במטרה לעקוב אחר המוטציות שהתרחשו ולנסות להעריך מה תהיה תפוצתו וכמה מדבק הוא.

עוד בחדשות 13:

סין על הנגיף: לא סביר שמדינות מונעות מאזרחינו להיכנס לשטחן

הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

עקב התפרצות נגיף הקורונה: מדד שנגחאי הסיני עם ירידה חדה

צוות עם מסיכות בודק נוסעים ברכבת בעקבות וירוס הקורונהi
צוות עם מסיכות בודק נוסעים ברכבת בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הכלכלה הישראלית מתחילה לחוש במחיר של התלות שלה בסין. הענף הראשון שיושפע מאיסור נחיתת הטיסות מסין, הוא ענף הבנייה – המורכב ברובו מפועלים מסין. פועלים מסין שהיו אמורים לחזור לארץ לאחר חופשת ראש השנה מתחילים לדווח על קשיים בכניסה לארץ.

"ענף הבנייה תלוי מאוד בעובדים הסיניים וזה עלול להוביל לעיכובים ולעליית מחירי הדירות. להחליף אותם ייקח זמן", אמר יעקב אטרצ'קי, מנכ"ל ובעלי "אאורה ישראל". "אם יהיה מצב כזה, נצטרך לעדכן את רוכשי הדירות על משך זמן גדול יותר של ביצוע".

אנשים עם מסיכות במשחקי האולימפידה בטוקיו
אנשים עם מסיכות במשחקי האולימפידה בטוקיו | צילום: רויטרס

אי הוודאות בעקבות נגיף הקורונה הגיע היום גם לתעשיית האופנה. רשת עדיקה פרסמה הודעה כי אם המצב ימשך עוד כמה שבועות – עלולה להיות השפעה שלילית על פעילות החברה. "מכיוון שזה נפל על החג הסיני, אין משלוחים במשך חודש בכל מקרה", אמר מנכ"ל החברה דדי שוורצברג. "זה המזל הכי גדול, אבל אם זה ימשך עוד חודשיים, תהיה לזה השפעה עלינו ועל עוד חברות". בעקבות ההודעה צנחה המנייה היום ב-4%.

בד בבד, ילדה ישראלית בת 9 המתגוררת עם הוריה בסין, ושהתה בשבוע האחרון בוויאטנם, הגיעה היום לבית החולים שניידר עם סימפטומים התואמים לנגיף הקורונה. לפי שעה היא נמצאת בבידוד בבית החולים עד לקבלת תוצאות המעבדה.