בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

מד"א פרסם המלצות להתמודדות עם סכנת הנגיף, בהן רחיצת ידיים בתכיפות, הימנעות ממגע עם חיות משק - והסתגרות של שבועיים בבית לשבים מסין. בביה"ח שיבא הוקם מתחם מבודד לטיפול בחולים בווירוס

זמן צפייה: 01:03

מד"א פרסם היום (שלישי) הוראות על מנת לצמצם את סיכון ההידבקות בנגיף הקורונה הסיני. במד"א ממליצים על שטיפת ידיים בסבון ומים בתדירות גבוהה, בישול ממושך של מוצרי בשר וביצים, הימנעות ממגע בלתי מוגן עם חיות בר או חיות משק בעת ביקור בחו"ל, וכמו כן הימנעות ממגע עם אנשים המציגים סימנים דמויי שפעת.

עוד צויין בהוראות כי על מי ששהה בסין לא לצאת מהבית במשך 14 יום למעט קבלת טיפול רפואי וכמו כן לא לנסוע בתחבורה ציבורית. מי שאינו מרגיש טוב, מתבקש להישאר בבית ולהימנע ממגע עם אחרים למעט צוותי רפואה - ולעדכן את רופא המשפחה.

לכתבות נוספות בנושא >>

רה"מ בדיון על הנגיף הסיני: "נפעל להקמת מפעל חיסונים בארץ"

סין מודה בטיפול לקוי בהתפרצות הנגיף; זינוק במספר המתים

"אם היית בסין – הישאר בבידוד": המסרון שיקבלו הנוחתים בנתב"ג

הוראות מד''א נגד נגיף הקורונה
הוראות מד''א נגד נגיף הקורונה | צילום: מד''א

בתוך כך, בבית החולים שיבא תל השומר הוקם מתחם מבודד לטיפול בחולים בנגיף. במקביל, ילדה ישראלית בת 9, המתגוררת עם הוריה בסין, הגיעה היום למחלקה למיון במרכז שניידר, כשהיא סובלת מחום גבוה ועונה על הקריטריונים של חשד לנגיף הקורונה. לאחר בדיקה נשלל החשד כי לקתה בנגיף.

בד בבד, חברת התעופה האמריקנית "אמריקן איירליינס" הודיעה כי תשעה טיסות מלוס אנג'לס ודאלאס להונג קונג עד ה-20 בפברואר.

הלילה, ממשלת סין הודתה בטיפול "לקוי" בנגיף הקורונה, שייתכן שתרמה להתפשטות הווירוס. בד בבד, מספר המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף זינק ביממה האחרונה, כאשר 64 בני אדם מתו. כעת, מספר הקורבנות עומד על 426. בד בבד, מקרה מוות ראשון נרשם הלילה בהונג קונג. מדובר על האדם השני שמת כתוצאה מהווירוס מחוץ לגבולות סין.

גם מספר הנדבקים בנגיף מזנק משמעותית, ועומד כעת על יותר מ-25,500 מקרים. בחופי יפן, יותר מ-3,000 בני אדם נמצאים בבידוד באונייה, לאחר שאחד הנוסעים אובחן כחולה בנגיף. במקביל, בתאילנד אישרו שאותרו שישה מקרים חדשים של וירוס הקורונה - מתוכם ארבעה אזרחי המדינה.

ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה
ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חיים צח/ לע''מ

בתחילת השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הנחה את המכון הביולוגי ואת משרד הבריאות לפעול למציאת חיסון לנגיף הקורונה ולהקמת מפעל חיסונים בארץ. "יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם", אמר בתום דיון בין-משרדי בנושא.

"המטרה שלנו היא קודם כול לדחות את הגעת הנגיף לארץ", הוסיף. "אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".