"אם היית בסין - הישאר בבידוד": המסרון שיקבלו הנוחתים בנתב"ג

משרד הבריאות ישלח הודעת SMS לכל הטלפונים הניידים של הנוחתים בישראל, עם הסבר בעברית ובאנגלית בו מתבקש כל מי ששב מסין ב-14 הימים האחרונים להיבדק אם הוא סובל מתסמיני נגיף הקורונה

זמן צפייה: 06:47

הנגיף הסיני בדרך לישראל: משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי הודעות SMS בעברית ובאנגלית תישלח לכל מי ששב מסין ב-14 הימים האחרונים, עם בקשה להיבדק אם הוא סובל מתסמיני נגיף הקורונה.

במסרון שישלח המשרד לנוחתים בנתב"ג ייכתב כי "אם היית בסין ב-14 ימים האחרונים, עליך להישאר בבידוד בית למשך 14 ימים מאז שעזבת את סין. אם יש לך חום, שיעול, קשיי נשימה - גש/י מיד לעמדת מד"א".

דוגמה למסרון (sms) שיוצא מחברות הסלולר לנוחתים בנתב''ג
דוגמה למסרון (sms) שיוצא מחברות הסלולר לנוחתים בנתב''ג | צילום: צילום מסך

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סין על הנגיף: לא סביר שמדינות מונעות מאזרחינו להיכנס לשטחן

חשש בישראל: מוצרים רבים יתייקרו בגלל מחסור בחומרי גלם מסין

רה"מ בדיון על הנגיף הסיני: "נפעל להקמת מפעל חיסונים בארץ"

נוחתים בנתב''ג
נוחתים בנתב''ג | צילום: שאטרסטוק

בתוך כך, משרד החוץ הסיני הגיב הבוקר להתפרצות הווירוס הקורונה, וטען כי מניעת כניסת אזרחים סינים למדינות שונות בעולם היא פעולה "לא סבירה". המשרד הסיני הוסיף כי מדינות ברחבי העולם, ובמיוחד ארצות הברית, "הגיבו בהגזמה" להתפרצות.

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ הסיני כי הממשל האמריקני יצר והפיץ פאניקה בנוגע לווירוס, וכי במדינה מקווים שמעכשיו מדינות יקבלו החלטות סבירות, רגועות שמבוססות על ממצאים מדעיים.

חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה
חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

במקביל, מניין ההרוגים מהתפרצות המחלה עומד על 361 בני אדם, שמתו בעקבות סיבוכים רפואיים שחולל הנגיף הקטלני בסין, ומספר הסינים שנדבקו בווירוס עומד על 17,205.

בתוך כך, בעקבות התפשטות הווירוס מדד שנגחאי ירד הלילה בשיעור חד של 8.7% בפתח יום העסקים באסיה. משרד האוצר בסין מסר כי המדינה תסבסד תשלומי ריבית לחברות מסוימות שנפגעו כלכלית מהתפרצות הנגיף. כמו כן, מטבע היואן נחלש ב-1.17% ועומד על 7.01 לדולר.

אישה עם מסיכה בסין
אישה עם מסיכה בסין | צילום: רויטרס

המשבר המעמיק בכלכלה הסינית בשל התפשטות הנגיף עלול להשפיע על זמינותם ומחירם של מוצרי צריכה בישראל. מפעלים בארץ מדווחים על מחסור בחומרי גלם מסין הדרושים לייצור מוצרים בישראל. המחסור עלול כאמור להביא להתייקרות של מוצרים רבים ולמחסור בסחורות המיוצרות בארץ, בנוסף למחסור במוצרים סיניים.

אתמול הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המכון הביולוגי ואת משרד הבריאות לפעול למציאת חיסון לנגיף הקורונה ולהקמת מפעל חיסונים בארץ. "יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם", אמר בתום דיון בין-משרדי בנושא.