חשש בישראל: מוצרים רבים יתייקרו בגלל מחסור בחומרי גלם מסין

איחוד התעשיינים בארץ מזהיר מפני גל התייקרויות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה • מומחים מעריכים: מספר הנדבקים גבוה בהרבה מזה שמדווחות הרשויות, ונע בין 150 ל-300 אלף חולים - בסין בלבד

זמן צפייה: 13:20

המשבר המעמיק בכלכלה הסינית בשל התפשטות הנגיף קורונה, עלול להשפיע על זמינותם ומחירם של מוצרי צריכה בישראל. מפעלים בארץ מדווחים על מחסור בחומרי גלם מסין הדרושים לייצור מוצרים בישראל. המחסור עלול כאמור להביא להתייקרות של מוצרים רבים ולמחסור בסחורות המיוצרות בארץ, בנוסף למחסור במוצרים סיניים.

התאחדות התעשיינים בישראל הקימה חדר מצב בניסיון להתמודד עם הבעיה הצפויה. נשיא התאחדות התעשיינים: "מבחינת האספקה, כמובן שכרגע עוד יש מלאים, אבל ברגע שחומרי הגלם לא מגיעים, המכונות עוצרות ובעתיד יהיה לזה מחיר. מבחינת כסף, כמובן שכשיש מחסור עולים מחירים, וכשחסרים מוצרי גלם וחסרים מוצרים, העלויות של כולנו מתייקרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגרירות סין: סגירת שערי ישראל לבאים ממדינתנו "מזכירה השואה"

ההגבלות יוחמרו: מי ששב מסין לישראל – יחוייב בבידוד לשבועיים

בהלה בנתב"ג: עשרות נוסעים מסין נחתו – וגורשו

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

התפרצות הנגיף וכתוצאה מכך השבתת אזורים שלמים בסין, משפיעות על השווקים בכל העולם, שהגיבו בלחץ שבא לידי ביטוי בירידות שערים. גם הבורסה בתל אביב הגיבה בחריפות. אם המגמות הללו יימשכו, תהיה פגיעה כלכלית בצמיחה העולמית.

על פי הדיווחים בסין, מספר החולים עומד כרגע על כ-16 אלף, אולם מומחים מעריכים כי המספר גבוה בהרבה ונע בין 150 ל-300 אלף חולים בסין בלבד. נוסף על הנתונים המדווחים מסין, הנתונים הנלקחים ממדינות אחרות מצביעים על שיעור תמותה של 3%-1% מכלל החולים.

רחוב בסין
רחוב בסין | צילום: חדשות 13

אמש הודיעו משרדי הבריאות והפנים על שורת הגבלות והחמרות שמטרתן למנוע את כניסתו של הנגיף לישראל. שר הבריאות יעקב לצמן פרסם היום שתי הוראות חדשות: הראשונה מאפשרת לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל, ושהו בסין ב-14 הימים האחרונים, זאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. עד כה, אזרחים שחזרו מסין יכלו לבודד עצמם באופן וולנטרי, אולם לא היה חוק שמחייב אותם לעשות כן.